درگیری معترضان لبنانی و نیرو‌های امنیتی مقابل سفارت آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

درگیری معترضان لبنانی و نیرو‌های امنیتی مقابل سفارت آمریکا

رسانه‌های لبنانی از تظاهرات مردم خشمگین این کشور مقابل سفارت آمریکا در بیروت و درگیری آن‌ها با نیرو‌های امنیتی خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 18
کد خبر: ۲۰۹۲۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ تظاهرات‌کنندگان خشمگین لبنانی به سمت سفارت آمریکا در بیروت حرکت کرده و قصد عبور از سیم‌های خاردار را داشتند که با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.

رژیم صهیونیستی شب گذشته بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و هزاران آواره فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

شبکه الجزیره گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان لبنانی در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه و مخالفت با حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی مقابل سفارت این کشور در بیروت تظاهرات کردند.

نیرو‌های امنیتی لبنان نیز برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان به استفاده از گاز اشک‌آور و خودرو‌های آب پاش متوسل شدند.

خبرگزاری لبنان «NNA» نیز گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان از ساعت ۳ بعد از ظهر به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند. آن‌ها پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌هایی در حمایت از ملت فلسطین در دست داشتند و شعار‌هایی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی و سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های این رژیم علیه غیرنظامیان در غزه سر می‌دادند؛ بنابراین گزارش، پس از آنکه تظاهرات‌کنندگان قصد داشتند از سیم‌های خاردار عبور کرده و به سمت سفارت سنگ پرتاب کنند، درگیری بین آن‌ها با نیرو‌های امنیتی رخ داد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده