تل‌آویو خواستار خروج فوری اسرائیلی‌ها از اردن و مصر شد-راهبرد معاصر

تل‌آویو خواستار خروج فوری اسرائیلی‌ها از اردن و مصر شد

رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سطح تهدید در اردن و مناطق مصری از جمله سیناء به سطح ۴ افزایش یافته و «از همه اسرائیلی‌ها در این دو کشور» خواست تا خاک این کشورها را در اسرع وقت ترک کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۵۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، شورای امنیت داخلی، دفتر نخست‌وزیری و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه، ۲۱ اکتبر در بیانیه مشترک اعلام کردند که سطح تهدید در اردن و مناطق مصری از جمله سیناء به سطح ۴ افزایش یافته و «در این فراخوان از همه اسرائیلی‌ها در این دو کشور خواسته می‌شود تا آن را در اسرع وقت ترک کنند».

 

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، در خصوص مغرب هم، میزان تهدید به سطح ۳ افزایش یافته و نهادهای امنیتی تل‌آویو در بیانیه امروز، از اسرائیلی‌ها خواسته‌اند از سفرهای غیرضروری به آنجا خودداری کنند.

 

در این بیانیه آمده است: «با توجه به ادامه جنگ و اعتراضات ضد اسرائیلی که در روزهای اخیر در کشورهای مختلف جهان و به ویژه در کشورهای عربی تشدید شده است و همچنین مظاهر خصومت و خشونت علیه نمادهای اسرائیلی و یهودی درباره سفر به این کشورها هشدار می‌دهیم».

 

این بیانیه همچنین شامل توصیه‌ای به اسرائیلی‌ها برای پرهیز از اقامت در تمام کشورهای خاورمیانه و عربی از جمله ترکیه، مصر، اردن، امارات، بحرین و مغرب، علاوه بر پرهیز از سفر به کشورهایی مانند مالزی، بنگلادش، اندونزی و مالدیو بود.

 

شبکه صهیونیستی «کان» روز پنجشنبه اعلام کرده بود که رژیم اشغالگر سفارتخانه‌های خود در خاورمیانه از جمله کشورهای بحرین، اردن، مغرب، مصر و ترکیه تخلیه کرده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده