واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد تمدید مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه تحویل ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت قیمت مصوب آش و حلیم در ماه رمضان اعلام شد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز واریز می‌شود دولت مصوبه کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی را ابلاغ کرد سد کرج تقریبا از آب خالی شد! کالابرگ الکترونیکی مددجویان شارژ شد | با این کددستوری استعلام کنید فعالیت معدن و کارخانه آسفالت تخت جمشید متوقف می‌شود ترامپ مجوز فعالیت شرکت نفت شورون در ونزوئلا را لغو کرد

شریعتی:میانگین مصرف روزانه بنزین کشور ۱۲۰ میلیون لیتر است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر است که میزان تولید در ایام پیک سال جوابگوی مصرف نیست.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۴۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس در برنامه تهران ۲۰ گفت: ناترازی در وضعیت تولید و مصرف بنزین در کشور از ابتدای امسال در برخی از مقاطع وجود داشته است. در ۷ماه گذشته در برخی از مقاطع طبق پیش بینی دولت واردات بنزین داشتیم به طوری که در شهریور ماه و ابتدای امسال تا ۱۴۴ میلیون لیتر مصرف داشته ایم.

وی ادامه داد: ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز مصرف داریم که مجموع تولید بنزین ما به صورت میانگین در سال پاسخگوی میزان مصرف نیست.

شریعتی گفت: از طریق تهاتر با نفت، بنزین وارد می کنیم و این روند تا دو سه سال آینده و تا زمانی که برخی از پالایشگاه ها به بهره برداری برسند ادامه دارد چراکه شیب افزایشی مصرف داریم و ناکارآمدی در مدیریت سوخت در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با تخصیص بنزین به هر کد ملی مخالفت شد گفت: همه مردم به حامل های انرژی در حوزه برق، گاز دسترسی دارند و الگوی مصرف در این بخش تعیین شده به طوری که ۷۵ درصد الگوی مصرف ، یارانه در نظر گرفته شد.

او اظهار کرد: سهمیه بندی براساس الگوی مصرف در حوزه بنزین قابلیت اجرا ندارد چراکه هم اکنون سهمیه بنزین براساس خودرو است و سیستم توزیع سهمیه باید به جای خودرو بر اساس خانوار ها باشد، این طرح در برنامه هفتم به گونه ای طراحی شده که تخصیص سهمیه بر اساس خانوار محور باشد.

در ادامه برنامه زمانیان کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور هر راهکاری قرار است اجرا شود جنبه های مصرف آن را باید در نظر بگیریم گفت: در اجرای صرفه جویی مصرف سوخت باید خود مردم ذینفع صرفه جویی شوند.

او گفت: طرحی ارائه شد که تخصیص سهمیه حامل انرژی بر اساس خانوار باشد که این طرح پیش از این به صورت آزمایشی در کیش انجام شد و خود مردم ذینفع شدند. طبق ارزیابی ها میزان مصرف سوخت بین ۴تا ۲۰ درصد کاهش داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده