۲۴مین روز طوفان الاقصی؛ بمباران منازل مسکونی و خودروهای امدادی غزه-راهبرد معاصر

۲۴مین روز طوفان الاقصی؛ بمباران منازل مسکونی و خودروهای امدادی غزه

تداوم حملات هوایی علیه غزه و بمباران بخش‌هایی از اردوگاه جنین در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات میدانی فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 30
کد خبر: ۲۱۱۰۱۱

به گزارش راهبرد معاصر. با ادامه حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه، مساجد و بیمارستان‌های این منطقه همچنان هدف جنگنده‌های صهیونیست قرار دارد.

 

بر اساس گزارش شبکه المیادین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به صورت گسترده و کورکورانه مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

 

بالگردهای نظامی ارتش اشغالگر نیز مناطقی را در مرکز نوار غزه که شب گذشته شاهد حملات وحشیانه ای بود بمباران کردند.

 

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چند خانه و ساختمان مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا را بمباران کردند که به دنبال این جنایت دست کم ۳۰ فلسطینی به بیمارستان اندونزی غزه منتقل شده اند.

 

این جنگنده‌ها ساعتی قبل منازل مسکونی در منطقه خربه العدس واقع در رفح در جنوب غزه را بمباران کردند.

 

در همین خصوص رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی امدادرسان را در غزه بمباران کردند.

 

تخریب بخش‌هایی از مساجد در اردوگاه النصیرات

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به حملات تعمدی خود علیه مکان‌هایی که عمدتاً فلسطینی‌ها در آنها پناه می‌گیرند مانند مساجد و یا بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد.

 

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود علیه مناطق مختلف نوار غزه، مناره‌های مساجد را در نزدیکی خیابان الدعوه واقع در اردوگاه النصیرات هدف قرار داد و تخریب کرد.

 

بمباران و تخریب مناطق مختلف اردوگاه جنین در کرانه باختری

از سوی دیگر درگیری‌ها در شهر و اردوگاه جنین همچنان ادامه دارد. اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به این اردوگاه حمله کرده و با فلسطینی‌های ساکن آن درگیر شدند.

 

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی به این حد اکتفا نکرده و دیوار خارجی بیمارستان جنین را تخریب کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ورودی معروف اردوگاه جنین را تخریب و ویران کرد. جنگنده‌های ارتش این رژیم یک منطقه در اردوگاه جنین را نیز بمباران کردند.

 

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت در این اردوگاه در جریان است و بمب‌های این نیروها در نزدیکی تجهیزات نظامیان صهیونیست منفجر می‌شود.

 

گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که نیروهای فلسطینی با شلیک گلوله و پرتاب نارنجک، نظامیان صهیونیست را در جنین هدف قرار دادند.

 

همچنین گزارش شده که دومین جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظمیان صهیونیست در جریان یورش به شهر و اردوگاه جنین به شهادت رسیده است. گزارش‌های رسانه‌ای از قطع جریان برق در مناطق مختلف شهر و اردوگاه جنین در اثر حملات اشغالگران صهیونیست به مولدهای برق حکایت دارد. نظامیان صهیونیست به شهر قلیلیه در شمال کرانه باختری نیز یورش برده اند.

 

هلاکت و زخمی شدن ۴ صهیونیست در اثر واژگون شدن یک تانک

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای عبری زبان اذعان کردند که در جریان واژگون شدن یک تانک در شمال فلسطین اشغالی یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده است.

 

در جریان واژگونی این تانک سه نظامی صهیونیست دیگر نیز زخمی شده اند.

 

مشاوره نظامی نیروهای ویژه کشورهای جهان به ارتش اشغالگر

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نیروهای کماندوی کانادایی برای حفاظت از سفارت کانادا در اراضی اشغالی به سر می‌برند.

 

بر اساس اذعان این رسانه‌ها، نیروهای کانادایی مذکور به همراه نیروهای ویژه کشورهای دیگر به ارتش رژیم صهیونیستی مشاوره نظامی می دهند.

 

نتانیاهو درگیر زندگی شخصی خود است

این در حالیست که رسانه‌های عبری زبان اذعان کرده اند که زمان آن فرارسیده تا اعضای حزب لیکود شجاعت خود را نشان داده و این موضوع را بررسی کنند که آیا رئیس این حزب یعنی بنیامین نتانیاهو شایستگی ادامه کار خود را دارد؟

 

این رسانه‌ها اضافه کردند: آنچه نگرانی اسرائیلی‌ها را برمی انگیزد این است که نتانیاهو درگیر زندگی شخصی خود است و تلاش خود را برای خارج کردن آنها از فاجعه کنونی به کار نمی‌گیرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده