حماس: آزادی اسرای صهیونیست بدون برقراری آتش بس، محال است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حماس: آزادی اسرای صهیونیست بدون برقراری آتش بس، محال است

برخی منابع عربی گزارش دادند که جنبش حماس به میانجی قطری اعلام کرده که بررسی موضوع آزادسازی اسرای صهیونیست پیش از برقراری آتش‌بس در غزه، محال است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 04
کد خبر: ۲۱۱۹۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش حماس مخالفت خود با آزادسازی اسرای صهیونیست پیش از برقراری آتش‌بس در غزه را اعلام کرد.

روزنامه «رأی الیوم» نوشت که حماس به قطری‌ها اعلام کرده که هر گونه پرداختن به موضوع آزادسازی اسرای صهیونیست پیش از برقراری آتش‌بس در غزه غیرممکن است.
بر اساس این گزارش، حماس اسرای در نزد مقاومت را به دو گروه تقسیم کرده که گروهی از آن‌ها اتباع خارجی و افراد دو تابعیتی هستند که بنابر تأکید حماس آزادی این افراد از طریق برچیده شدن پایه‌های محاصره و ارائه کمک‌های انساندوستانه، بهداشتی و سوخت مشخصا به نوار غزه، ممکن است.
گروه دوم اسرا نیز صهیونیست‌ها هستند که آن‌ها نیز به دو گروه غیرنظامی و نظامی تقسیم‌بندی می‌شوند که به گفته حماس افراد غیرنظامی در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.
نظامیان اسیر صهیونیست نیز به گفته حماس تنها در صورت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده