القسام: ۶ تانک اسرائیلی را با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کردیم-راهبرد معاصر

القسام: ۶ تانک اسرائیلی را با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کردیم

گردانهای عزالدین القسام از منهدم کردن 6 تانک پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی در روز یک شنبه و 24 خودروی زرهی این رژیم طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 06
کد خبر: ۲۱۲۱۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، گردان های القسام اعلام کرد که در روز یک شنبه 6 تانک اسرائیلی را با راکتهای یاسین 105 منهدم کرده و شماری از نظامیان صهیونیست را از پا درآورده است.

 

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، القسام در مجموعه بیانیه‌هایی در کانال تلگرامی خود گفته که مبارزان حماس با استفاده از راکتهای بومی یاسین 105 موفق شده‌اند در طول روز یک شنبه یک تانک اسرائیلی را در شمال غرب غزه، دو تانک را در تل الهوا در جنوب و سه تانک دیگر را در بیت حانون در شمال غزه منهدم کنند.

 

القسام در بیانیه خود اضافه کرده است که در طول شنبه شب و صبح یک شنبه با نیروهای دشمن صهیونیستی در شمال غرب غزه درگیر شده و تعدادی از نظامیان آن را نیز به هلاکت رسانده است.

 

همچنین یک سخنگوی القسام در یک سخنرانی ضبط شده اعلام کرد که نیروهای مقاومت طی 48 ساعت گذشته 24 خودروی نظامی ارتش صهیونیستی را منهدم کرده‌اند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی روز یک شنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات در غزه 30 نیروی نظامی خود را از دست داده است.

 

راکت یاسین 105 دارای دو سر جنگی است و به دست گردان‌های قسام طراحی و ساخته شده است که توان تخریب بالایی دارد و با آر‌.پ.‌جی شلیک می‌شود و خودروهای زرهی را منهدم می‌کند، دارای کلاهکی دوگانه است که یکی سپر بیرونی را سوراخ کرده و دومی با نفوذ به داخل بدنه موجب نابودی زره‌پوش یا تانک می‌‌شود. برد موثر آن تا ۱۰۰ متر است اما حداکثر برد آن تا ۱۵۰ متر است اعلام شده است و می‌تواند تا ۶۰ سانتی‌متر به زره فولادی نفوذ کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده