کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل‌قبول وضعیت ذخایر سد‌های تهران بحرانی‌تر شد هشدار برف و باران برای ۲۰ استان بازداشت سرشبکه اصلی باند سودجویی ۵۰۰ میلیاردی از شرکت‌های معدنی و دولتی لغو اجرای طرح زوج و فرد از در منزل در تهران از پنجشنبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا: تاکسی‌های اینترنتی باید طرح زوج و فرد را رعایت کنند وزیر علوم: آزمون جامع دکتری به طور کامل حذف نمی‌شود صندوق بازنشستگی: در یک سال گذشته تعداد حقوق‌بگیران ۲.۶ درصد افزایش یافته/ ۶۵ درصد این افراد مرد و ۳۵ درصد زن هستند غیرحضوری شدن مدارس آذربایجان شرقی در هفته آینده پلیس راهور دیر خبر داد، اما طرح زوج یا فرد بی‌توقف اجرا می‌شود دورکاری بانوان شاغل ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به مناسبت روز زن اتوبوس و مترو در این روز رایگان شد هشدار بارش‌های سنگین در ۵ استان؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان از فردا چهارشنبه مدارس نمونه دولتی حذف می‌شوند؟ هوا سرد می‌شود / باران تا جمعه در تهران ادامه دارد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها و شهر‌ها چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟

نکات روان‌شناختی ارتباط معلمان با دانش‌آموزان

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان به بیان نکات مهم در مواجهه معلمان با دانش‌آموزان نوجوان پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی تهرانی دوست، فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به نکات روان شناختی که معلمان باید هنگام تدریس به دانش‌آموزان مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: معلمانی که در مقطع متوسط تدریس می‌کنند، با نوجوانانی که وارد سن نوجوانی شده‌اند مواجه هستند. طبیعتا باید سنین نوجوانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر گذاشته و با تغییرات سنین نوجوانی آشنا باشند.

 

وی با بیان اینکه معلمان باید با تغییرات فیزیولوژی جوانان آشنا، باشند، تصریح کرد: ممکن است لازم باشد معلمان با نوجوانان گفت‌وگویی داشته باشند که آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این تغییرات آشنا کنند.

 

تهرانی اضافه کرد: ممکن است نوجوان در کلاس درس مقداری بی‌قراری، کم توجهی و کم تمرکزی داشته باشد که طبیعتا در این موارد نیز اگر معلم آموزش و درس خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت تعاملی انجام دهد؛ یعنی نوجوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درگیر فعالیت‌های آموزشی کند، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان متذکر شد: اگر معلمی در کنار نوجوان قرار گیرد، یعنی علاوه بر حفظ معلمی خود با نوجوان دوستی داشته باشد، چون نوجوانانی که وارد این سنین شده‌اند دوست دارند با دیگران، هم سن و سالان و بزرگترها ارتباط اجتماعی برقرار کنند.

 

وی ابراز کرد: اگر معلمان بتوانند این ارتباط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار آموزش خود داشته باشند می‌تواند کمک‌دهنده باشد تا نوجوان درس آن معلم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتر قبول کرده و توجه و تمرکز بیشتری داشته باشد.

 

تهرانی متذکر شد: نوجوانانی که به درس علاقه‌مند باشند با جدیت به آن گوش داده و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنند که بخشی از این، از شخصیت معلم ناشی می‌شود.

 

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان افزود: معلمی که دانش‌آموز بتواند با آن ارتباط برقرار کند، طبیعتا می‌تواند با روش منطقی ارتباط برقرار کرده و به خوبی نتیجه‌گیری کند./ فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار