نکات روان‌شناختی ارتباط معلمان با دانش‌آموزان-راهبرد معاصر
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها مشاهده اشیاء نورانی در آسمان فردیس / ماجرا چه بود؟ تعطیلی مدارس ۱۳ شهر سیستان و بلوچستان به دلیل سرما/ فعالیت ادارات با تاخیر

نکات روان‌شناختی ارتباط معلمان با دانش‌آموزان

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان به بیان نکات مهم در مواجهه معلمان با دانش‌آموزان نوجوان پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی تهرانی دوست، فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به نکات روان شناختی که معلمان باید هنگام تدریس به دانش‌آموزان مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: معلمانی که در مقطع متوسط تدریس می‌کنند، با نوجوانانی که وارد سن نوجوانی شده‌اند مواجه هستند. طبیعتا باید سنین نوجوانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر گذاشته و با تغییرات سنین نوجوانی آشنا باشند.

 

وی با بیان اینکه معلمان باید با تغییرات فیزیولوژی جوانان آشنا، باشند، تصریح کرد: ممکن است لازم باشد معلمان با نوجوانان گفت‌وگویی داشته باشند که آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این تغییرات آشنا کنند.

 

تهرانی اضافه کرد: ممکن است نوجوان در کلاس درس مقداری بی‌قراری، کم توجهی و کم تمرکزی داشته باشد که طبیعتا در این موارد نیز اگر معلم آموزش و درس خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت تعاملی انجام دهد؛ یعنی نوجوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درگیر فعالیت‌های آموزشی کند، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان متذکر شد: اگر معلمی در کنار نوجوان قرار گیرد، یعنی علاوه بر حفظ معلمی خود با نوجوان دوستی داشته باشد، چون نوجوانانی که وارد این سنین شده‌اند دوست دارند با دیگران، هم سن و سالان و بزرگترها ارتباط اجتماعی برقرار کنند.

 

وی ابراز کرد: اگر معلمان بتوانند این ارتباط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار آموزش خود داشته باشند می‌تواند کمک‌دهنده باشد تا نوجوان درس آن معلم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتر قبول کرده و توجه و تمرکز بیشتری داشته باشد.

 

تهرانی متذکر شد: نوجوانانی که به درس علاقه‌مند باشند با جدیت به آن گوش داده و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنند که بخشی از این، از شخصیت معلم ناشی می‌شود.

 

فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان افزود: معلمی که دانش‌آموز بتواند با آن ارتباط برقرار کند، طبیعتا می‌تواند با روش منطقی ارتباط برقرار کرده و به خوبی نتیجه‌گیری کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده