سازمان ملل: ۲۰۰ هزار نفر از شمال غزه فرار کرده اند-راهبرد معاصر

سازمان ملل: ۲۰۰ هزار نفر از شمال غزه فرار کرده اند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، ازپنجم نوامبر (۱۳ آبان) تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از شمال غزه فرار کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۶۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارش روز سه شنبه خود اعلام کرد: «بر اساس مشاهدات ما این افراد از طریق «کریدور» ایجاد شده توسط ارتش اسرائیل از شمال غزه فرار کرده‌اند.»

سی ان ان گزارش داد: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تأکید کرد، افرادی که به جنوب غزه فرار کرده‌اند با «ازدحام بیش از حد و دسترسی محدود به سرپناه، غذا و آب» دست و پنجه نرم می‌کنند که «نگرانی فزاینده‌ای» ایجاد کرده است.

این نهاد تاکید کرد: "صد‌ها هزار" نفر "که یا مایل نیستند یا نمی‌توانند به جنوب غزه حرکت کنند، در شمال این منطقه حضور دارند. "

پیش از این، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار فلسطینی روز پنجشنبه از شمال غزه به سمت جنوب این باریکه با پای پیاده و سایر وسایل حمل و نقل فرار کردند.

ینس لائرک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز جمعه در نشستی خبری در ژنو گفت: اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیق درباره استفاده اسرائیل از "سلاح‌های انفجاری قوی" در غزه شد و گفت که این بمب‌ها باعث تخریب بی‌رویه در غزه شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده