سازمان ملل: سطح درگیری و ویرانی در غزه تکان دهنده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سازمان ملل: سطح درگیری و ویرانی در غزه تکان دهنده است

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: سطح درگیری و ویرانی که در روز‌های اخیر در غزه همزمان با ادامه مذاکرات آتش‌بس، شاهد آن هستیم، واقعاً تکان دهنده است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۴۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه هشدار داده است که دستور اسرائیل به مردم برای ترک شهر غزه، تنها به درد و رنج گسترده خانواده‌های فلسطینی دامن می‌زند که بسیاری از آنها بار‌ها آواره شده‌اند. این غیرنظامیان باید محافظت شوند و نیاز‌های ضروری آنها باید برآورده شود.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: همه طرف‌های درگیر در این درگیری باید همیشه به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارند. سطح درگیری و ویرانی که در روز‌های اخیر با ادامه مذاکرات آتش‌بس شاهد آن هستیم، واقعاً تکان دهنده است.

دوجاریک افزود: مهند هادی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه ما در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، که دیروز برای سومین بار در نوار غزه حضور داشت و در اوایل امروز به دبیر کل سازمان ملل گزارش داد گفت که که هنگام ورود و خروج از غزه از گذرگاه کرم شالوم، شاهد برهم خوردن نظم و امنیت عمومی بوده است. او گروه‌هایی از مردان را دیده که چوب دستی داشتند و منتظر کامیون‌ها بودند تا از گذرگاه کرم شالوم به سمت غزه بروند. تمام کامیون‌هایی که او از کنار آنها عبور کرد، آسیب زیادی دیده بودند و شیشه جلو، آینه و کاپوت آنها شکسته شده بود.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل همچنین کیسه‌های آرد برنامه جهانی غذا و آنروا را مشاهده کرد که در کنار جاده‌ای که از گذرگاه خارج می‌شد، پراکنده شده بود. او همچنین دیده است که شهر خان یونس تا حد زیادی تبدیل به شن و ماسه شده و تخریب شده است و هر ساختمانی که می‌دید به نوعی یا شکلی آسیب دیده بود.

دوجاریک همچنین گفت: در همین حال، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا) امروز گفت که چهار مدرسه در چهار روز گذشته در غزه مورد حمله قرار گرفته است. او گفت که از زمان شروع جنگ، دو سوم ساختمان‌های مدارس آنروا در غزه - که در حال حاضر به عنوان پناهگاه برای آوارگان استفاده می‌شود، آسیب دیده اند. برخی بمباران شده اند و بسیاری به شدت آسیب دیده اند./ ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار