سازمان ملل: شرایط کودکان فلسطینی در غزه اسفناک است-راهبرد معاصر

سازمان ملل: شرایط کودکان فلسطینی در غزه اسفناک است

سازمان آنروا از شرایط غیرقابل تصور کودکان در نوار غزه به دلیل جنگ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۶۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل موسوم به آن روا از شرایط پردرد و رنج کودکان فلسطینی در غزه خبر داد.

این نهاد بین المللی که بزرگترین نهاد امدادرسان به فلسطینی‌ها در غزه محسوب می‌شود با اشاره به آمار‌های سایر نهاد‌های بین المللی فعال در غزه، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: کودکان فلسطینی در غزه همچنان به طور غیرقابل تصوری در حال آسیب دیدن از جنگ غزه هستند.

صندوق کودکان ملل متحد موسوم به یونیسف با اشاره به شرایط اسفناک غزه که باعث به خطر افتادن سلامت کودکان و نیز گرسنگی و سو تغذیه در آنها شده است، اعلام کرد: ۹ کودک از هر ۱۰ کودک فلسطینی در نوار غزه با گرسنگی شدید مواجه است.

سازمان بین الملل آکسفام فعال در حوزه ریشه کنی فقر، گرسنگی، و بی عدالتی وابسته به دانشگاه آکسفورد انگلیس نیز در گزارشی تاکید کرد بسیاری از کودکان فلسطینی در غزه تمام روز را بدون غذا سپری می‌کنند.

سازمان آن روا در پایان با درخواست از نهاد‌های بین المللی برای مداخله برای جلوگیری از وقوع قحطی در غزه، تاکید دارد هیچ کودکی در جهان از جمله کودکان فلسطینی در نوار غزه نباید با چنین شرایط اسفناکی روبه رو باشند.

از زمان آغاز توحش رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده