فرزین: تمام اولویت‌های ارزی دستگاه‌های مختلف را تا پایان سال با سرعت تامین می‌کنیم ۱۶ هزار تن میوه و ۱۲۰۰ تن خرما ذخیره شد توزیع برنج در شبکه رسمی قطع می‌شود؟ ۳۳ شرکت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما تعلیق شد واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد تمدید مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه تحویل ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت قیمت مصوب آش و حلیم در ماه رمضان اعلام شد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز واریز می‌شود دولت مصوبه کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی را ابلاغ کرد

شبکه ریلی خواف- هرات و تسهیل ترانزیت کالا برای افغانستان

راه‌آهن خواف- هرات به طول ۲۲۵ کیلومتر برای دسترسی بیشتر افغانستان به آب‌های آزاد از طریق بندرعباس و آب‌های گرم از طریق بندر چابهار مهیا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 15
کد خبر: ۲۱۳۷۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ حافظ سادات‌نژاد مجری طرح راه‌آهن خواف- هرات در گفت‌وگو با برنامه روی خط اقتصاد، گفت: راه‌آهن خواف- هرات با هدف تسهیل ترانزیت کالا در مسیر کریدور شرق به غرب در مدت ۶ ماه به شرط شرایط مساعد آب و هوایی احداث خواهد شد. افغانستان با اتصال این شبکه ریلی از طریق تکمیل راه آهن رشت- آستارا و اتصال به ترکیه و از مرز خسروی به عراق و سوریه، می‌تواند به اهداف خود در ترانزیت کالا و دسترسی به آب‌های آزاد دست یابد.

مجری طرح راه آهن خواف- هرات گفت: این راه‌آهن به طول ۲۲۵ کیلومتر از شهرستان خواف تا هرات افغانستان به چهار قطعه ریلی تقسیم می‌شود که یک قطعه به طول ۶۲ کیلومتر در افغانستان به اتمام و بهره‌برداری رسیده بود، اما در جنگ افغانستان آسیب دید و سه قطعه دیگر در ایران در حال تکمیل است.

سادات‌نژاد با اشاره به جنگ و جابه‌جایی قدرت و تحولات سیاسی افغانستان، بیان‌داشت: همواره خط راه‌آهن ساخته شده ایران در خاک افغانستان، رصد و اهمیت استراتژیک آن به دولت حاکم گوشزد می‌شد که با تعاملات دو کشور مقرر شد تا مراحل بازسازی آن توسط شرکت افغانی- قزاقی که تأمین تجهیزات آن از ایران بوده است، به اتمام برسد. با قرارداد ۱۱۷ میلیارد تومانی که با پیمانکار ایرانی برای تکمیل خط راه آهن منعقد شده، پیش‌بینی می‌شود با استفاده از تجهیزات مکانیزه ریلی بتوان در مدت ۶ ماه به شرط شرایط مساعد آب و هوایی به انتقال ترانزیت کالا در سال نخست به مقدار ۷۰۰ میلیون تن دست یافت./فارس

ارسال نظر