ارزیابی مصرف کنندگان از کیفیت کالاها در سال ۱۴۰۱-راهبرد معاصر

ارزیابی مصرف کنندگان از کیفیت کالاها در سال ۱۴۰۱

سازمان ملی استاندارد ایران گزارش شاخص‌های کیفیت کالای سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 15
کد خبر: ۲۱۳۸۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس بند ۱۸ از ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم، اندازه گیری نرخ رشد کیفیت محصولات را به روشی هوشمند در دستور کار قرار داد و مقرر شد گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها به مراجع ذی‌ربط و جامعه اطلاع رسانی شود.

در همین راستا، پژوهشگاه استاندارد فراخوانی عمومی برای انجام یک طرح پژوهشی با همین موضوع منتشر نمود تا با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های کشور مدلی برای این طرح ملی داشته باشد.

در نهایت دانشگاه صنعتی امیر کبیر برای انجام این طرح پژوهشی برگزیده و شاخص‌های آماری مورد نیاز برای سنجش کیفیت گروه‌های مختلف کالا از منظر مصرف‌کنندگان ایرانی تعیین شد.

این طرح با عنوان گزارش شاخص‌های کیفیت کالا برای سال پایه‌ی ۱۴۰۱ در ۳۱ استان کشور از طریق ادارات کل استاندارد استان‌ها و با نظرسنجی از ۲۰ هزار مصرف کننده نهایی در محل زندگی با مراکز خرید به صورت پیمایشی با پرسشنامه ۵۰ سوالی برای ۵۶ گروه قلم کالایی به مرحله اجرا در آمد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار