افشای طرح مشترک آمریکا و اروپا برای غزه پس از آتش بس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

افشای طرح مشترک آمریکا و اروپا برای غزه پس از آتش بس

بلومبرگ گزارش داد، آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروپا به دنبال پیشبرد طرحی برای مستقر کردن نیرو‌های صلحبان بین‌المللی در نوار غزه بعد از جنگ جاری بین حماس و رژیم صهیونیستی با هدف فشار وارد کردن به این رژیم برای برقرار کردن آتش‌بس در منطقه هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 17
کد خبر: ۲۱۳۹۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه آمریکایی بلومبرگ در گزارش خود به نقل از منابع مطلع نوشت، رژیم صهیونیستی به دنبال این است این مکانیزم نیروی صلحبان متشکل از نظامیان کشور‌های دوست با خودش باشد.

کشور‌های عربی از عربستان تا قطر موافقتشان با حضور نیرو‌های خارجی در آنجا را مشروط به وجود طرحی پایدار برای رهبری فلسطینی‌ها و یک راه حل دو دولتی کرده‌اند.

به نوشته این شبکه آمریکایی، یکی از گزینه‌هایی که مقام‌های اروپا و آمریکا در نظر دارند گسترش نقش «نهاد نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل» است؛ نهادی که اولین بار در سال ۱۹۴۹ برای کمک به اجرای توافقات آتش‌بس بین اعراب فلسطین و رژیم صهیونیستی بعد از جنگ سال ۱۹۴۸ در پی تشکیل این رژیم تشکیل شد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی با این که نیرویی از جانب سازمان ملل پذیرای این وظیفه شود، مخالفت کرده و مدعی شده‌اند، نیرو‌های این رژیم باید بتوانند به دلخواه به نوار غزه رفت و آمد کرده تا با نیرو‌های مقاومت در آنجا مقابله کنند.

بلومبرگ همچنین در ادامه این گزارش خود نوشت، مقام‌های اروپایی و آمریکایی از مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح و قطعی نبودن تاثیر این طرح برای اهدافشان مطلع بوده و به آن اذعان دارند.

منابع مورد استناد این گزارش از سوی دیگر مدعی شدند، طرح گفتمان درباره این موضوع ممکن است رژیم صهیونیستی را به سمت در نظر گرفتن بیشتر پایان دادن به حملاتش به غزه و بررسی اتفاقات بعد از آن ببرد.

این گزارش در پی تشدید درخواست‌ها در سطح بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در غزه همچنان که طبق اعلام مقام‌های فلسطین تعداد شهدای حملات رژیم جنایتکار صهیونیستی به این باریکه از ۱۱۰۰۰ نفر فراتر رفته، منتشر شد.

روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه‌ای به منظور فشار وارد کردن برای برقراری به اصلاح «وقفه‌های انسانی» در درگیری در نوار غزه موافقت کرد./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده