دمشق: رژیم صهیونیستی امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دمشق: رژیم صهیونیستی امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن سکوت بین‌المللی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و به ویژه جنایات این رژیم علیه مردم غزه تاکید کرد که صهیونیست‌ها امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کنند و سکوت در برابر این تجاوزات ممنوع است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 23
کد خبر: ۲۱۵۰۲۷

به گزارش راهبرد معاصر،‌ وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تداوم تجاوزات اشغالگران علیه سوریه، نسبت به عواقب این رویکرد رژیم صهیونیستی برای کل منطقه هشدار داده و اعلام کرد که سوریه بر حق خود در دفاع از حاکمیت و استقلال با همه ابزارهای تضمین شده توسط قوانین بین‌المللی پایبند است.

 

این وزارتخانه تاکید کرد، در ادامه رویکرد متجاوزانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه، این رژیم حدود ساعت 15:30 روز چهارشنبه با دو موشک از سمت جولان اشغالی نقاطی را در اطراف شهر دمشق هدف قرار داد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است، سوریه تاکید می‌کند که ادامه این رویکرد متجاوزانه رژیم صهیونیستی نتیجه سکوت شرم‌آور بین‌المللی در قبال جنایات این رژیم است، از جمله جنایات وحشیانه‌ای که اشغالگران صهیونیست از 47 روز قبل علیه مردم فلسطین در غزه مرتکب می‌شوند و این منطقه را تبدیل به گورستان کودکان کرده‌اند.

 

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، ما بار دیگر درباره چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای از جانب رژیم اشغالگر هشدار می‌دهیم که امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند و نباید اجازه دهیم که این رژیم جنایتکار بدون مجازات بماند. سوریه همچنین بر حق مسلم خود برای دفاع از حاکمیت و استقلال با همه ابزارهایی که قوانین بین‌المللی آن را تضمین می‌کنند تاکید دارد.

 

روز گذشته وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حوالی ساعت 15:10 روز چهارشنبه دشمن صهیونیستی با دو فروند موشک از سمت جولان اشغالی، نقاطی در اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد که پدافند هوایی به مقابله با آن برخواست و یکی از موشک‌ها رهگیری و ساقط شده است. این حمله خسارت‌های مادی به بار آورده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده