چند خبر از آموزش و پرورش / رسیدگی به ۳۰۰ هزار پرونده رتبه‌بندی معلمان / شرط پرداخت معوقات-راهبرد معاصر
هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز تعداد بیماران مبتلا به ایدز در کشور اعلام شد؛ تفاوت قابل توجه تعداد مردان و زنان مبتلا به HIV فردا مدارس ۶ شهر غیرحضوری شد + جزییات  تردد در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال ممنوع است هواشناسی ایران۱۴۰۳/۸/۲۵؛ سامانه بارشی در راه ایران جولان سگ‌های ولگرد در مرکز تهران اسامی محصولات غیرمجاز مراقبت از پوست و مو اعلام شد آخرین ابرماه ۲۰۲۴ بامداد شنبه پدیدار می‌شود باران سنگین و گسترده در این مناطق کشور از دوشنبه استخدام بیش از ۶ هزار نفر با برگزاری این آزمون | مجوز جداگانه برای جذب پرستار

چند خبر از آموزش و پرورش / رسیدگی به ۳۰۰ هزار پرونده رتبه‌بندی معلمان / شرط پرداخت معوقات

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش رتبه‌بندی معلمان را از پروژه‌هایی خواند که گام‌های نهایی آن برداشته شده است و گفت: به صورت متمرکز در طول سه ماه بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف به کمک ما آمدند؛ بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این مدت رسیدگی، به مرور رتبه‌های معلمان مشخص، احکامشان صادر و معوقاتشان را دریافت کردند؛ مابقی همکاران در ماه‌های آتی پس از دریافت مجوز‌ها معوقاتشان را دریافت می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 30
کد خبر: ۲۱۶۱۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، اعتمادسازی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار، ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه‌های جذب، نگهداشت و صیانت از همکاران از موارد قابل توجهی هستند که باید پیگیری شود.

وی گفت: توسعه همگانی از سیاست‌های دولت می‌باشد که باید در حوزه‌های مختلف تسرّی پیدا کند.

وی افزود: مبحث شفاف سازی و سلامت اداری و همچنین ظرفیت سازی جوانان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در غالب فعالیت‌های اجرایی در مجموعه طراحی و راهبری می‌شود که بخشی از آن جاری است و بخش دیگر نیز در طول سال اجرایی می‌شود.

وی در مورد پروژه‌های در دست اجرای پاییز این اداره کل گفت: اولین پروژه که در حال اجرایی سازی است، گام‌های نهایی رسیدگی به شکایات رتبه بندی است که با زحمات شما توسط کارگروه‌های مناطق مورد بررسی قرار گرفته است و به صورت متمرکز در طول سه ماه بیش از ۵۰۰ نفر به کمک ما در حوزه‌های مختلف آمدند و این مبحث به صورت متمرکز انجام شد و با استانداردسازی، نظارت و مشارکتی بی بدیل انجام شد و بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این مدت رسیدگی و به مرور رتبه‌ها مشخص و احکامشان صادر و معوقاتشان را دریافت کردند و مابقی همکاران در ماه‌های آتی پس از دریافت مجوز‌ها معوقات را دریافت می‌کنند.

وی افزود: ما در مرحله استقرار رتبه بندی قرار داریم و نباید از این فرایند عقب نشینی کنیم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: در فرایند "رسانه‌ای سازی" نیز باید همکارانمان در استان‌ها جدیت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های نظارتی را جدی بگیرید. بخش عمده‌ای از مکاتبات که در سفر‌های استانی دریافت می‌شود پس از دسته بندی بلافاصله پس از سفر باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. عملکرد مدیران کل نیز در سایت "صامد" مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه گزارشات نوبه‌ای هر هفته روز‌های دوشنبه در خصوص ارزیابی مدیران کل در گروه‌های ذیربط به اطلاع آن‌ها می‌رسد.

وی گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت شهروندان و مردم می‌توانند مستقیما از دستگاه شکایت کرده و باید این شکایات ظرف سه ماه پاسخگویی شود و پس از آن فرد می‌تواند همراه با پاسخ دستگاه مربوطه به دیوان عدالت شکایت کند، که فرایند آن ابلاغ شده است و برای این موضوع کارگروه لازم در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.

هاشمی ادامه داد: در طول سال بیش از ۳۰۰ هزار شکایت در سامانه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ثبت می‌شود و روز‌های دوشنبه هر هفته شکایاتی که دریافت می‌کنیم در کارگروه وزارت بررسی می‌شود.

وی گفت: بحث "شبکه سازی بازرسان" در حال اجرایی شدن است و کارشناسان و بازرسان می‌توانند بسیاری از پرونده‌ها را به صورت شبکه‌ای ارجاع داده و پاسخگو شوند.

وی بیان کرد: طرح پایش عملکرد مدیران مدارس نیز در حال نهایی شدن است، امیدواریم با این طرح، فرایند جامعی از فعالیت مدیران مدارس کشور داشته باشیم تا مدیر مدرسه بتواند کارنامه عملکرد از فعالیت‌های خود داشته باشند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پایان از استان‌هایی که به روز و لحظه‌ای به شکایات دریافتی پاسخگو بوده و هیچ شکایتی در سامانه صامد نداشتند تقدیر کرد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار