پروازهای نظارتی انگلیس در آسمان غزه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

پروازهای نظارتی انگلیس در آسمان غزه

وزارت دفاع انگلیس به بهانه ارائه کمک برای یافتن اسرا، بر فراز غزه پرواز‌های نظارتی انجام خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 03
کد خبر: ۲۱۶۵۵۵

به گزارش راهبرد معاصر. انگلیس اعلام کرد که قصد دارد به بهانه حمایت از عملیات نجات اسرا، پرواز‌های شناسایی را بر فراز نوار غزه با هدف ارائه خدمات اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی انجام دهد.

 

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع انگلیس در این خصوص گفت: لندن از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با شرکای خود در منطقه برای اطمینان از آزادی اسرا از جمله شهروندان انگلیسی همکاری می‌کند.

 

این وزارتخانه روز شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که امنیت شهروندانش «اولویت اصلی انگلیس» محسوب می‌شود. بر اساس این بیانیه، وزارت دفاع انگلیس پرواز‌های شناسایی را بر فراز شرق مدیترانه، از جمله پرواز در حریم هوایی اراضی اشغالی و غزه، برای حمایت از فعالیت‌های جاری نجات اسرا انجام خواهد داد.

 

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: «هواپیمای شناسایی غیرمسلح بوده و نقش رزمی نخواهد داشت و تنها وظیفه یافتن اسرا را بر عهده می‌گیرد و فقط اطلاعات مربوط به نجات اسرا را به مقامات ذی‌صلاح مسئول این امر ارسال خواهد کرد».

 

حمایت بی چون و چرای انگلیس از رژیم صهیونیستی در حالی است که مردم این کشور طی هفته‌ها تظاهرات میلیونی علیه صهیونیست‌ها برگزار و از مردم فلسطین حمایت کردند. دولت انگلیس در اوایل بمباران شدید غزه از طرف رژیم صهیونیستی با همراهی آمریکا قطعنامه شورای امنیت مبنی بر آتش‌بس را وتو کرده و کاملا نشان داد که بدنبال نجات مردم غزه نیست./ باشگا هخبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده