ابعاد فاجعه بار افشاگری درباره زندان‌های صهیونیستی-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

ابعاد فاجعه بار افشاگری درباره زندان‌های صهیونیستی

ابعاد پدیده تجاوز در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسیار گسترده‌تر از چیزی است که تاکنون رسانه‌ای شده و فاجعه بارتر اینکه در اراضی اشغالی تجمعاتی با محوریت حمایت از مجرمان تعرض‌های جنسی به اسیران فلسطینی برگزار شد.
سامان سفالگر؛ کارشناس مسائل غرب آسیا
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 12
کد خبر: ۲۵۶۸۷۶

ابعاد فاجعه بار افشاگری درباره زندان‌های صهیونیستی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رژیم اشغالگر قدس در بیش از 10 ماه اخیر که از جنگ غزه می گذرد، نمودهایی عینی توحش و ماهیت ضدانسانی خود را به نمایش گذاشته است. در این راستا، آمارهای رسمی از به شهادت‌رسیدن بیش از 40 هزار فلسطینی بی گناه و زخمی و مفقود شدن ده ها هزار نفر دیگر حکایت دارند. در میان شهدای فلسطینی بیش از 16 هزار کودک و شمار قابل توجهی زن و افراد سالخورده وجود دارند. 


به دلیل چنین آمارهایی است که نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، رژیم‌ صهیونیستی را در زمره رژیم های سیاسی زن ستیز و کودک‌کُش قرار داده اند و البته که ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز در فهرست سیاه ارتش های جنایتکار جهان قرار گرفته است. در این رابطه، دیوان بین المللی دادگستری با وجود فشارهای قابل توجه صهیونیست ها و قدرت های غربی، در حال رسیدگی به پرونده ارتکاب به جنایت علیه بشریت و نسل کشی در نوار غزه است.

 

در بحبوحه جنگ غزه بارها گزارش های مختلفی از تعرض نظامیان رژیم صهیونیستی به اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم به گوش رسیده است


سطح و گستره جنایت های رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر علیه ملت فلسطین به قدری تکان دهنده بوده است که برخی متحدان غربی صهیونیست ها نیز برای حفظ آبرو نمی خواهند پیش چشم افکار عمومی به عنوان همدست رژیم اشغالگر قدس در ارتکاب به جنایت علیه بشریت شناخته شوند. در این رابطه، دولت انگلیس که چهارمین تأمین کننده تسلیحاتی صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه بوده است، برخی مجوزهای صادرات سلاح به اراضی اشغالی را لغو کرد و پیش تر نیز آمریکا تحویل برخی بمب های سنگین به رژیم اشغالگر قدس را از ترس استفاده در مناطق جمعیتی متمرکز به تعویق انداخت.

 


جنایت های صهیونیست ها ورای موضوعاتی از این دست قرار می گیرند و در بحبوحه جنگ غزه بارها گزارش های مختلفی از تعرض نظامیان رژیم صهیونیستی به اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم به گوش رسیده است. به تازگی مقام های قضایی صهیونیست، شماری از نظامیان این رژیم را که جلوی دوربین یکی از زندان های این رژیم اقدام به تعرض به اسیر فلسطینی کرده بودند، از جنایتشان تبرئه کردند؛ موضوعی که با بازتاب های گسترده ای همراه شد و حتی انتقاد برخی نشریات صهیونیستی را برانگیخت.

 
به تازگی اوریت کامیر، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت، آزار و اذیت زنان فلسطینی به وسیله نظامیان ارتش صهیونیستی به ویژه در زندان ها و ایست بازرسی ها نباید چندان تعجب آور باشد. تاکنون موارد متعددی از این قبیل رفتارهای مجرمانه صهیونیست ها علیه مردم فلسطین گزارش و گویی این رویه به موضوعی رایج تبدیل شده است.


پیش تر نیز هاآرتص درگزارشی تأکید کرده بود، ابعاد تجاوز در زندان های رژیم صهیونیستی بسیار گسترده تر از آن چیزی است که تاکنون رسانه ای و فاجعه بارتر اینکه در اراضی اشغالی تجمعاتی با محوریت حمایت از مجرمان تعرض های جنسی به اسیران فلسطینی برگزار شد.


بگذریم که قبل از آغاز جنگ غزه نیز نهادهای حقوق بشری بارها در گزارش های خود از هجوم بی قاعده و غیرقانونی نظامیان صهیونیست به خانه های مردم در کرانه باختری و مجبور کردن زنان به عریان شدن مقابل محارمشان صحبت کرده بودند.

 
شواهدی از این قبیل در نوع خود حامل سه پیام مهم و محوری است؛

نخست، اینکه رژیم اشغالگر قدس برای کلیت بشریت و نه فقط ملت فلسطین خطرناک است؛ رژیمی که به هیچ حد و حدود اخلاقی و انسانی پایبند نیست و برای نیل به اغراضش حاضر به زیر پا گذاشتن تمامی اصول انسانی است. به همین دلیل اکنون ملت های مختلف جهان فارغ از سوگیری های دولت‌هایشان یک‌صدا علیه صهیونیست ها دست به اعتراض می زنند. 


دوم، اینکه افشاگری های متعدد علیه نظامیان رژیم اشغالگر قدس و رویه های تجاوزکارانه شان، در نوع خود اسناد متقن و صریحی در اختیار نهادهای قضایی بین المللی و به طور خاص دیوان لاهه قرار می دهد و آن ها می توانند از این شواهد برای محکوم کردن قضایی رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

صهیونیست ها و جریان های رسانه ای و تبلیغاتی متحدشان همواره سعی کرده اند جنایت های این رژیم را لاپوشانی و حتی به دیگران اتهام زنی کنند. با وجود این، اکنون شواهد رویه های تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس آشکارتر از هر زمان دیگری است و می تواند مورد استناد نهادهایی قضایی بین المللی قرار گیرد. 

رژیم اشغالگر قدس برای کلیت بشریت و نه فقط ملت فلسطین خطرناک است؛ رژیمی که به هیچ حد و حدود اخلاقی و انسانی پایبند نیست


سوم، اینکه در نوع خود شرمساری بزرگ برای قدرت های غربیِ مدعی حقوق بشر و انسانیت است. در حقیقت، هزینه‌های همراهی آن ها با رژیم اشغالگر قدس سنگین‌تر از هر زمان دیگری شده است و البته که اعتبار ادعایی بین المللی آن ها به واسطه همراهی های بیشتر با صهیونیست ها بیش از پیش بر باد خواهد رفت.

 


این موضوع می تواند فشارها بر رژیم اشغالگر قدس را برای خاتمه دادن به کارزار قتل و جنایت علیه مردم فلسطین افزایش دهد. البته که در سطح کلان بین المللی نیز مشروعیت اخلاقی ای که قدرت های غربی برای خود قائل بودند، به شدت خدشه دار شده است. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار