هشدار آنروا درباره مرگ در غزه بر اثر گرسنگی-راهبرد معاصر

هشدار آنروا درباره مرگ در غزه بر اثر گرسنگی

سخنگوی آنروا از تجربه حضور خود در پناهگاه‌های غزه و مشاهده گرسنگی شدید مردم این منطقه محاصره شده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۶۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، عدنا ابوحسنه، سخنگوی آنروا در خصوص گسترش گرسنگی و کمبود شدید مواد غذایی در غزه گفت: امروز در چهار پناهگاه بودم. یکی از آن‌ها پناهگاه بزرگی در خان یونس بود که نزدیک به ۳۵ هزار آواره آنجا سکونت داشتند. می‌توانم به شما بگویم که در رفح و خان یونس و شمال غزه مردمی هستند که دارند از گرسنگی می‌میرند.

 

به گزارش الجزیره، وی در ادامه گفت: «نمونه‌هایی از آن را می‌بینم. درباره کل جمعیت صحبت نمی‌کنم، اما مردم را می‌بینم که برای تکه‌ای نان، ذره‌ای آب یا هر چیز دیگری التماس می‌کنند. آن‌ها فقط می‌خواهند چیزی بخورند».

 

سخنگوی آنروا گفت: شما می‌توانید آن‌ها را همه جای غزه ببینید که به شیشه‌های ماشین شما ضربه می‌زنند و ممکن است هر چیزی بخواهند: سرپناه، آب یا غذا.

 

گفتنی است، گزارش‌های اخیر از غزه در مورد وضعیت تغذیه بسیار نگران کننده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهد نان در نوار غزه بسیار کمیاب شده و گاز که برای پخت و پز استفاده می‌شود به یک کالای لوکس تبدیل شده است.

 

گفته می‌شود زنجیره تامین غذا در این نوار محاصره شده در حال فروپاشی است و بازار‌های محلی به طور کامل تعطیل شده‌اند. مقدار بسیار کم مواد غذایی هم که پیدا می‌شود با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده