گزارش «آنروا» از اوضاع تکان دهنده غزه-راهبرد معاصر

گزارش «آنروا» از اوضاع تکان دهنده غزه

یک مدیر آژانس آنروا اوضاع غزه را تکان دهنده توصیف و تاکید کرد که یک چهارم اهالی این منطقه از گرسنگی شدید رنج می‌برند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 23
کد خبر: ۲۱۹۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر. جولیت توما مدیر اطلاع رسانی و ارتباطات آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که اوضاع در نوار غزه به شدت تکان دهنده است و یک چهارم ساکنان این منطقه از گرسنگی شدید رنج می‌برند.

 

وی در مصاحبه با این شبکه خبری که در شبکه ایکس نیز آن را منتشر کرده، ابراز داشت: اگر بخواهیم دیدگاه خود را درباره حوادث غزه بگوییم، باید گفت اوضاع در این منطقه تکان‌دهنده است و در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که گفته می‌شود یک چهارم اهالی این منطقه دچار گرسنگی شدید شده اند.

 

این مسئول سازمان ملل متحد تاکید کرد که اوضاع مذکور نتیجه مستقیم محاصره و عدم دسترسی به کمک‌های اساسی از جمله غذا به وجود آمده است.

 

وی ادامه داد: زمانی که اخیراً در آنجا حضور داشتم، ساکنان غزه را می‌دیدم که خسته و وحشت زده بودند و در ترس و وحشت زندگی می‌کردند و موشک باران بدون توقف ادامه داشت.

 

توما در پایان اظهاراتش تاکید کرد: چیزی که الان به آن نیاز داریم، آتش‌بس انسانی و افزایش کمک رسانی به نوار غزه است.

 

از روز ۷ اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگر را ضد نوار غزه به راه انداخته که تاکنون منجر به شهادت ۲۰ هزار و ۵۷ شهید و زخمی شدن ۵۳ هزار و ۳۲۰ نفر دیگر شده که بیشتر شهدا و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند. علاوه بر اینکه تخریب گسترده‌ای در زیرساخت‌های غزه به وجود آمده که به فاجعه بی‌سابقه انسانی در این منطقه منجر شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار