سندرز: فاجعه انسانی غزه با بمب و پول آمریکا رخ داد-راهبرد معاصر

سندرز: فاجعه انسانی غزه با بمب و پول آمریکا رخ داد

سناتور دموکرات کنگره آمریکا با ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه بر لزوم بررسی و بحث درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 16
کد خبر: ۲۱۸۷۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، برنی سندرز، سناتور آمریکایی دیروز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود، گزارشی صریح درباره بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی که موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در غزه شده است، ارائه دهد.

 

سندرز در پیش‌نویس این قطعنامه بر لزوم بررسی و بحث درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه و شمار بالای تلفات غیرنظامیان در نوار غزه که با بودجه و تسلیحات آمریکا رخ داده، تاکید کرده است.

 

سندرز در پیش نویس این قطعنامه به ماده‌ای در قانون اصول کمک خارجی آمریکا به کشور‌های دیگر اشاره کرده است که طبق آن کمک مالی و نظامی به هر کشور و رژیمی که حقوق بشر را نقض کند ممنوع است و به کنگره اجازه می‌دهد مانع ادامه ارسال کمک به آن کشور شود.

 

در صورت تصویب پیش نویس این قطعنامه، وزارت امور خارجه آمریکا باید ظرف ۳۰ روز گزارشی در این زمینه ارائه کند، در غیر این صورت تمام کمک‌های امنیتی به کشور مورد نظر قطع می‌شود که در این مورد صحبت از اسرائیل است.

 

سندرز در خصوص این پیش نویس گفت: این یک فاجعه انسانی است که با بمب‌ها و پول‌های آمریکایی رخ می‌دهد. ما باید با این حقیقت روبرو شویم و به همدستی خود در این حملات پایان دهیم.

 

در همین حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، دیشب در اظهاراتی از احتمال تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در چند ماه آینده خبر داد.

 

دفتر رسانه‌های دولتی غزه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در نوار غزه از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر فراتر رفته و از ۷ اکتبر تاکنون ۵۱ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده