واکنش حماس به تصویب پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

واکنش حماس به تصویب پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه

جنبش حماس ضمن استقبال از تصویب پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه، برای همکاری با میانجی‌ها و ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۸۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز دوشنبه از تصویب پیش‌نویس قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه استقبال کرد و بر خروج نظامیان اسرائیلی از نوار غزه، تبادل اسرا، بازسازی و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کرد.

حماس با اشاره به عدم پذیرش هر گونه تغییر جمعتی در غزه یا کاهش مساحت این منطقه، بر لزوم وارد کردن کمک‌های انسانی به آن تأکید کرد.

جنبش مقاومت فلسطین همچنین برای همکاری با میانجی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کامل کرد؛ مذاکراتی که برای تحقق مطالبات ملت و مقاومت فلسطین صورت خواهد گرفت.

حماس با اشاره به تلاش و مبارزه دائمی برای تحقق حقوق ملت فلسطین، در پایان بر لزوم پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان و تعیین سرنوشت تأکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل ساعتی قبل، پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره آتش‌بس در غزه را با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه به تصویب رساند.

واشنگتن در این قطعنامه خواستار آتش‌بس در غزه و اجرای بدون شرط توافق مطرح شده برای توقف درگیری‌ها و تبادل اُسرا شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه رای‌گیری بدون اشاره به کمک‌های تسلیحاتی این کشور به رژیم صهیونیستی گفت: «هشت ماه گذشته برای غیرنظامیان در غزه ویرانگر بوده است پیدا کردن مکانی امن در غزه غیر ممکن است و همچنان از اسرائیل می‌خواهیم که تمامی تدابیر را برای حمایت از غیرنظامیان در غزه اتخاذ کند».

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی طی هشت ماه تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه بوده است. رژیم صهیونیستی طی این مدت بیش از ۳۷ هزار نفر را در غزه به خاک و خون کشانده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده