بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند وضعیت ترافیک و شرایط جوی محورهای کشور پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ ‌آزادی موقت متهم پرونده موبایل موسوی با وثیقه سنگین هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد اعلام جرم علیه تهیه‌کننده و مجری برنامه منتشرکننده ادعا‌های فائزه هاشمی هشدار دادگستری تهران درباره مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی

کنکور مغایر با عدالت‌آموزشی است

مدرس دانشگاه فرهنگیان گفت: درباره کنکور سراسری و عدالت‌آموزشی باید بگویم من شخصا با این نحوه برگزاری کنکور و پذیرش دانشجو صد درصد مخالفم چرا که مغایر با عدالت‌آموزشی است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۳۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، هفدهمین جشنواره سینما حقیقت در بخش ویژه و غیرمسابقه میزبان نمایش فیلم مستند «پندار» است.

 

فیلمی که با پرداختن به موضوع کنکور سراسری سراغ مفهوم عدالت‌آموزشی رفته‌است. رضا مددی مدرس دانشگاه فرهنگیان و مشاور سابق وزیر آموزش و پرورش در این‌باره می‌گوید: «دیدگاهی درباره مدارس وجود دارد که مدرسه را به اصطلاح طفیلی دانشگاه می‌داند. از آنجایی که افراد طرفدار این دیدگاه می‌خواهند خروجی مدرسه دانشگاه باشد، مدرسه را از فلسفه وجود‌ی‌اش تهی می‌کنند. چرا که تماما مدرسه را ابزاری برای ورود به دانشگاه می‌دانند. من مخالف این دیدگاهم.

 

ما می‌گوییم درست است که مدرسه بی‌ارتباط با دانشگاه نیست اما مدرسه مقطع مهمی از تحصیل دانش‌آموز است و باید به صورت کامل طی شود. به طوری‌که دانش‌آموز بدون نگرانی از کنکور و دانشگاه، از این مقطع لذت ببرد و فرصت رشد در جنبه‌های مختلف را داشته‌باشد. اما متاسفانه آموزش و پرورش مدام تلاش کرده تا سیاست‌های سازمان سنجش و وزات علوم را محقق کند و از فلسفه اصلی خود بازمانده‌است.»

 

مددی در ادامه درباره مستند پندار می‌گوید:« فیلم بیانگر این است که اگر عدالت‌آموزشی وجود داشته‌باشد بچه‌های مستعد در مناطق محروم هم می‌توانند فرصت‌های تحصیلی بهتری به دست آورند. پس یا باید مسیر انتخاب دانشجو اصلاح شود که راه اصلی است یا ارائه خدمات، توازنی داشته باشد که همان عدالت آموزشی است. واقعا جا دارد از گروه نیکوکاری که در فیلم سراغ آن‌ها رفته‌شده صمیمانه تشکر کنم و واقعا خوشحالم که چنین عزیزان دلسوزی، خیرخواهانه برای دانش‌آموزان مناطق محروم تلاش می‌کنند.

 

دیدن دانشجویان خروجی این گروه نیکوکاری که با رتبه‌های خوب وارد دانشگاه شده‌بودند برایم حس خیلی خوبی داشت. مشخص است که این گروه به خوبی با مشکلات و کاستی‌های مناطق محروم در حوزه کنکور آشنا هستند و برای تغییر وضعیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند. اما درباره کنکور سراسری و عدالت‌آموزشی باید بگویم من شخصا با این نحوه برگزاری کنکور و پذیرش دانشجو صد درصد مخالفم چرا که مغایر با عدالت‌آموزشی است. کنکوری که در حال حاضر برگزار می‌شود به مهارت و تکنیک‌های پیچیده‌‌ای نیاز دارد که فقط از عهده عده‌ای خاص برمی‌آید و دانش آن در اکثر مدارس وجود ندارد. کسب این دانش هم مستلزم سرمایه‌گذاری است که امکان این سرمایه‌گذاری در مدارس عادی دولتی و حتی نیمه دولتی شهرها هم وجود ندارد. مناطق محروم که دیگر هیچ. بنابراین کنکور مغایر با عدالت‌آموزشی است.»/ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار