تاکید شیخ نعیم قاسم بر ادامه نبرد در جنوب غزه تا توقف تجاوزات علیه غزه-راهبرد معاصر

تاکید شیخ نعیم قاسم بر ادامه نبرد در جنوب غزه تا توقف تجاوزات علیه غزه

معاون دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه، عملیات‌های مقاومت در جنوب لبنان ضد دشمن ادامه دارد تاکید کرد، با معادله چشم در برابر چشم مقابل صهیونیست‌ها می‌ایستیم و درسی فراموش‌نشدنی به اسرائیل و حامیانش می‌‌دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۱۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره تحولات مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی در جبهه‌های جنوب لبنان و غزه اعلام کرد، نبرد در جنوب لبنان بازتاب تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه بوده و تا زمانی که این تجاوزات دشمن ادامه داشته باشد عملیات‌های مقاومت لبنان در جنوب ضد صهیونیست‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

 

شیخ نعیم قاسم طی سخنرانی در مراسم یادبود «حسن موسی الضیقه» یکی از شهدای راه قدس اظهار داشت، تقابل رزمندگان مقاومت با دشمن صهیونیستی در جنوب لبنان در راستای حمایت ما از مردم غزه و مقاومت آن است. همه شاهد بودند که تا دیروز هیئت‌های عالی‌رتبه غربی پشت سر هم به لبنان می‌آمدند و 3 سوال داشتند: آیا مقاومت لبنان جنگ را گسترش می‌دهد یا نه؟ سرنوشت شهرک‌نشینان صهیونیست چه می‌شود و آیا آنها می‌توانند سالم به شمال فلسطین اشغالی برگردند؟ آیا حزب‌الله همچنان مستقیما در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی باقی خواهد ماند یا اینکه راه حل‌های معینی وجود دارد؟

 

وی افزود، روشن است که هیئت‌های مذکور غربی این حرف‌ها را به خاطر ثبات منطقه نمی‌زنند. ما چه محرمانه و چه علنی پاسخ این هیئت‌ها را دادیم و پاسخ ما این است که قبل از هر سوالی تجاوزات علیه غزه را متوقف کنید. جنگ در جنوب لبنان بازتاب تجاوز اشغالگران به غزه بود و ادامه این جنگ نیز مرتبط به ادامه تجاوزات ضد غزه است. تشدید جنگ در جنوب لبنان به رفتار صهیونیست‌ها بستگی دارد و اگر اسرائیل تجاوزات خود را گسترش دهد پاسخی مناسب با تجاوزات این رژیم به آن می‌دهیم (معادله چشم در برابر چشم) و ثابت می‌کنیم که اهل میدان هستیم.

 

این مقام حزب‌الله تصریح کرد، ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و تهدیدات اسرائیلی و آمریکایی و بین‌المللی هیچ تاثیری بر ما ندارد. ما اهل کرامت، شرافت، مقاومت و آزادی هستیم و در میدان باقی می‌مانیم تا به اسرائیل و حامیان آن درسی بدهیم که هرگز فراموش نکنند. ما درحال حاضر با هیچ‌کس حرفی درباره وضعیتِ بعد از جنگ غزه نداریم. به کسانی که می‌خواهند در این مورد حرف بزنند می‌گوییم که ابتدا جنگ را متوقف کنید و سپس پاسخ شما را در زمان مناسب می‌دهیم. مردم ما در لبنان و همچنین فلسطین فداکاری‌های زیادی برای سرزمین خود کرده‌اند و دیگران نیز وظیفه دارند مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.

 

معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد، ما هرگز نمی‌پذیریم که لبنان در معرض تهدید و ارعاب بماند و هیچ‌کس نمی‌تواند به هیچ طرفی تعهد بدهد که لبنان ساکت خواهد ماند و هیچ کاری انجام نخواهد داد. صهیونیست‌ها اگر فرصت داشته باشند تحت حمایت آمریکا به لبنان تجاوز می‌کنند تا از دست مقاومت در لبنان و نهایتا فلسطین راحت شوند. آمریکا بیش از 200 هواپیما حامل بیش از 10 هزار تن مهمات برای ارتش صهیونیستی در جنگ غزه فرستاد. ما این تصویر را برای کسانی ترسیم می‌کنیم که می‌گویند چرا ساکت نبودید و علیه اسرائیل اقدام کردید.

 

شیخ نعیم قاسم ادامه داد، همه این‌ها نشان می‌دهد که حرکت ما در زمان مناسب بوده است و ثابت کردیم که ما در میدان آماده و حاضریم. هیچ‌کس نمی‌تواند فکر کند که حمایت از غزه جدا از حمایت از لبنان است. ما در یک وضعیت واحد قرار داریم و دشمن ما مشترک بوده و این دشمن، اشغالگر است و همه چیز را می‌خواهد. بنابراین اگر ما در مواقع سختی کنار هم نباشیم چه زمانی می‌خواهیم کنار یکدیگر بایستیم؟ دشمنان می‌خواهند گروه‌های مقاومت و ملت‌های ما را از یکدیگر جدا کنند تا به راحتی بر ما مسلط شوند.

 

وی در پایان گفت، ما از کسانی نیستیم که نگران تهدیدات نژادپرستانه و پوچی باشیم که مقامات رژیم اشغالگر هرازگاهی بیان می‌کنند. ما اهل میدان و اهل کرامت و ثبات و شجاعت هستیم. به نفع دشمن صهیونیستی است که تجاوزات خود را متوقف کند تا تلفاتش در جنگ را کاهش دهد. اما ما در حزب‌الله و مقاومت در فلسطین و کل منطقه به مواضع دفاعی خود پایبندیم و هرگز از مسئولیت و وظیفه خودمان در حمایت از فلسطین و لبنان شانه خالی نمی‌کنیم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده