تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد

قطع گاز 436 سازمان دولتی پرمصرف

قطع گاز 436 سازمان دولتی پرمصرف با آغاز ماه‌های سرد سال و اوج گرفتن مصرف گاز، ماموران شرکت ملی گاز با پایش 128 هزار سازمان دولتی، تاکنون 436 اداره دولتی پرمصرف را جریمه و گاز آنها را قطع کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 27
کد خبر: ۲۲۰۶۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ دی‌ماه سال گذشته بود که با ورود سرمای بی‌سابقه به کشور، دمای برخی از شهرهای خراسان رضوی به منفی 20 درجه رسید و گاز 17 هزار مشترک خانگی در تربت‌جام به دلیل کمبود گاز به مدت سه روز قطع شد.

هر چند توصیه مسئولان وزارت نفت به مردم برای تنظیم دمای خانه روی 18 درجه و پیوستن به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» می‌تواند به کاهش مصرف و تامین پایدار گاز برای همه مردم در پیک سرما کمک کند، اما این اقدام زمانی موثر خواهد بود که دولت صرفه‌جویی گاز را از خودش آغاز کرده باشد.

طبق گزارش شرکت ملی گاز (تصویر 2)، از ابتدای آذرماه امسال ماموران این شرکت از بیش از 128 هزار اداره دولتی بازدید کرده و ضمن بررسی وضعیت مصرف گاز این ادارات، به دلیل عدم رعایت دمای رفاه 18 درجه، 7548 اداره دولتی اخطار قطعی گاز دریافت کرده و گاز 436 اداره پرمصرف نیز به عنوان جریمه قطع شده است.

ابتدای آذرماه هر سال معاون اول رئیس‌جمهور محمد مخبر در بخشنامه‌ای دستگاه‌های دولتی را به رعایت دمای رفاه 18 درجه سانتی‌گراد و کاهش حداقل 20 درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل الزام می‌کند. بدین ترتیب سال گذشته گاز بیش از 2000 اداره دولتی به دلیل عدم رعایت این بخشنامه قطع شد و حال جریمه گازی ادارات دولتی پرمصرف در سال جاری نیز ادامه دارد.

گزارش پایش مصرف انرژی نشان می‌‌دهد که نیمی از تعداد جریمه و قطعی گاز ادارات دولتی در کشور (یعنی 218 اداره) مربوط به استان مازندران است و پس از آن، ادارات دولتی خراسان جنوبی، همدان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی در رتبه‌های دوم تا پنجم از نظر بدمصرف بودن قرار گرفته‌اند.

طبق آمار وزارت نفت، سال گذشته مصرف بخش خانگی، تجاری و ادارات دولتی به رکورد 700 میلیون متر مکعب در روز رسید که معادل 82 درصد از کل تولید گاز کشور است. معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت هوشنگ فلاحتیان با اشاره به مصرف بالای بخش خانگی در فصل سرما می‌گوید: «ایرانِ 85 میلیون نفری، معادل چینِ یک میلیارد و 400 میلیون نفری گاز مصرف می‌کند»./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار