تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار حقوق بازنشستگان کشوری واریز شد؛ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان جامانده بروزترین و جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ + جدول تعداد ثبت نام کنندگان قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد

قطع گاز 436 سازمان دولتی پرمصرف

قطع گاز 436 سازمان دولتی پرمصرف با آغاز ماه‌های سرد سال و اوج گرفتن مصرف گاز، ماموران شرکت ملی گاز با پایش 128 هزار سازمان دولتی، تاکنون 436 اداره دولتی پرمصرف را جریمه و گاز آنها را قطع کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 27
کد خبر: ۲۲۰۶۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ دی‌ماه سال گذشته بود که با ورود سرمای بی‌سابقه به کشور، دمای برخی از شهرهای خراسان رضوی به منفی 20 درجه رسید و گاز 17 هزار مشترک خانگی در تربت‌جام به دلیل کمبود گاز به مدت سه روز قطع شد.

هر چند توصیه مسئولان وزارت نفت به مردم برای تنظیم دمای خانه روی 18 درجه و پیوستن به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» می‌تواند به کاهش مصرف و تامین پایدار گاز برای همه مردم در پیک سرما کمک کند، اما این اقدام زمانی موثر خواهد بود که دولت صرفه‌جویی گاز را از خودش آغاز کرده باشد.

طبق گزارش شرکت ملی گاز (تصویر 2)، از ابتدای آذرماه امسال ماموران این شرکت از بیش از 128 هزار اداره دولتی بازدید کرده و ضمن بررسی وضعیت مصرف گاز این ادارات، به دلیل عدم رعایت دمای رفاه 18 درجه، 7548 اداره دولتی اخطار قطعی گاز دریافت کرده و گاز 436 اداره پرمصرف نیز به عنوان جریمه قطع شده است.

ابتدای آذرماه هر سال معاون اول رئیس‌جمهور محمد مخبر در بخشنامه‌ای دستگاه‌های دولتی را به رعایت دمای رفاه 18 درجه سانتی‌گراد و کاهش حداقل 20 درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل الزام می‌کند. بدین ترتیب سال گذشته گاز بیش از 2000 اداره دولتی به دلیل عدم رعایت این بخشنامه قطع شد و حال جریمه گازی ادارات دولتی پرمصرف در سال جاری نیز ادامه دارد.

گزارش پایش مصرف انرژی نشان می‌‌دهد که نیمی از تعداد جریمه و قطعی گاز ادارات دولتی در کشور (یعنی 218 اداره) مربوط به استان مازندران است و پس از آن، ادارات دولتی خراسان جنوبی، همدان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی در رتبه‌های دوم تا پنجم از نظر بدمصرف بودن قرار گرفته‌اند.

طبق آمار وزارت نفت، سال گذشته مصرف بخش خانگی، تجاری و ادارات دولتی به رکورد 700 میلیون متر مکعب در روز رسید که معادل 82 درصد از کل تولید گاز کشور است. معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت هوشنگ فلاحتیان با اشاره به مصرف بالای بخش خانگی در فصل سرما می‌گوید: «ایرانِ 85 میلیون نفری، معادل چینِ یک میلیارد و 400 میلیون نفری گاز مصرف می‌کند»./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار