باقری: ایران دلارزدایی از مبادلات تجاری را در چارچوب «بریکس» دنبال می‌کند-راهبرد معاصر

باقری: ایران دلارزدایی از مبادلات تجاری را در چارچوب «بریکس» دنبال می‌کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در چارچوب سازمان بریکس مأموریت‌ها و کارهای مشترک زیادی را با سایر اعضا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یکی از مهم‌ترین وظایف، دلارزدایی از مبادلات تجاری و اقتصادی و همکاری‌های مالی است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 31
کد خبر: ۲۲۱۱۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که ایران مانند سایر اعضای بریکس به‌روی دلارزدایی از مبادلات تجاری، اقتصادی و مالی در گروه اقتصادهای بزرگ نوظهور کار خواهد کرد و تلاش‌هایی در این راستا در حال انجام است.

 

باقری همچنین به این رسانه روسی گفت: ما در چارچوب این سازمان مأموریت‌ها و کارهای مشترک زیادی را با سایر اعضای بریکس برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یکی از مهم‌ترین وظایف، دلارزدایی از مبادلات تجاری و اقتصادی و همکاری‌های مالی است.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم این فعالیت‌ها را تقویت کنیم و گسترش دهیم تا هرچه زودتر به این هدف برسیم.

 

بریکس که در سال 2009 تأسیس شد، گروهی است که بزرگترین اقتصادهای در حال توسعه جهان را متحد می‌کند و در زمان حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

 

در ماه اوت پانزدهمین اجلاس رؤسای بریکس در ژوهانسبورگ از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوستن به این گروه دعوت به‌عمل آورد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده