وزیر آموزش و پرورش: ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارزیابی می‌شوند + جزئیات-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

وزیر آموزش و پرورش: ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارزیابی می‌شوند + جزئیات

صحرایی با بیان اینکه تا اسفند سال جاری عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در رابطه با اتحاد سه عنصر مذکور ارزیابی می‌شود افزود: هیچ مانعی به غیر از ویژگی‌های فردی در مقابل این اتحاد وجود ندارد، اگر در جایی پیشرفت نکرده‌ایم نیز به دلیل آن است که نمی‌توانیم از این ویژگی‌ها عبور کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۲۲ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 12
کد خبر: ۲۲۳۰۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مرادصحرایی شامگاه جمعه در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مرکز رفاهی فرهنگیان قم با اشاره به طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده اظهار داشت: نقطه تماس کل حاکمیت با خانواده و مدرسه است و مدرسه تنها جایی است که همه مردم کشور فارغ از هر سلیقه و گرایشی فرزند خود را به نظام تعلیم و تربیت می‌سپارند.

وی با تاکید بر تمرکز ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بر تحقق پیوند مسجد، مدرسه و خانواده خاطرنشان کرد: پیوند این سه نهاد بسیاری از هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت سوق دادن بچه‌ها به سوی مراکز برکت آفرین گفت: در سند تحول بنادین مفاهیمی مانند موقعیت و هویت یک مفهوم بسیار راهبردی است.

 ۳۶۰۰ مسجد کشور با مدارس پیوند دارند

صحرایی ارتباط مسجد و مدرسه را یک تکلیف توصیف کرد و گفت: این نه فقط یک طرح پیشنهادی بلکه یک تکلیف قانونی است که وجه شرعی نیز پیدا کرده است.

وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اجرای آن در یک دهه اخیر دستکم ۱۰ بار مورد تاکید قرار گرفته، چرا که پشتوانه تعلیم و تربیت اسلامی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد همکاری‌ها باید کمر همت را برای اتحاد سه عنصر کلیدی مسجد، مدرسه و خانواده ببندد افزود: آموزش و پرورش در کنار ستاد همکاری‌ها است و وظیفه خود می‌داند که این کار را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به جای ساختارسازی، گفتمان‌سازی کنند گفت: گفتمان اتحاد مسجد، مدرسه و خانواده گفتمان برکت‌آفرین است، چون موجب سالم‌سازی جامعه شده و کل کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

صحرایی همچنین با بیان اینکه تا اسفند سال جاری عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در رابطه با اتحاد سه عنصر مذکور ارزیابی می‌شود افزود: هیچ مانعی به غیر از ویژگی‌های فردی در مقابل این اتحاد وجود ندارد، اگر در جایی پیشرفت نکرده‌ایم نیز به دلیل آن است که نمی‌توانیم از این ویژگی‌ها عبور کنیم.

وی مهمترین نیاز راهبردی کشور در تمامی سطوح را اتحاد، انسجام و یکپارچگی دانست و بیان داشت: هر کسی در مسئولیت خودش در حال تلاش است، ولی چون این تلاش‌ها یکپارچه نیست، حاصلی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تقویت مدارس تصریح کرد: اگر مدرسه را قوی کنیم، اقتصاد و فرهنگ نیز پویا، پُرقدرت و قوی خواهد شد.

وی مدرسه را مظهر قدرتمندی کشور عنوان کرد و یادآور شد: بذر قدرت هر ملتی در مدرسه‌های آن کاشته می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یک دانش‌آموز اگر در مدرسه مسائلی مانند توحید، معاد، نبوت، احترام به خدا، خود و خلقت همچنین ایثار و فداکاری و مهربانی و جهانی‌اندیشی، وطن‌دوستی و ابتکار و کارآفرینی و تعهد را بیاموزد، به هر جامعه‌ای برود، سرپا خواهد بود و عوامل بیرونی نمی‌تواند او را منحرف کند.

وی با بیان اینکه روح سند بنیادین مبتنی بر انسجام و یکپارچگی است ادامه داد: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر برای کار‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کرده، ولی آن را به صورت تخصصی اجرا می‌کنند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر