ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می شود

محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می شود معاون پرستاری وزارت بهداشت، از اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 10
کد خبر: ۲۲۷۶۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، شاید مهم‌ترین چالش حرفه پرستاری بعد از کمبود نیروی انسانی در بالین، اضافه کاری اجباری پرستاران با حداقل دستمزد باشد.

 

با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود شدید نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور مواجه هستیم، مدیران بیمارستان‌های دولتی از پرستاران می‌خواهند که ساعات بیشتری را در محل کار حضور داشته باشند.

 

شیفت دوم و بعضاً شیفت سوم، با عارضه‌های زیادی برای پرستار و همچنین، مراقبت از بیمار همراه است. مهم‌ترین عارضه اضافه کاری اجباری، کاهش کیفیت مراقبت از بیمار است. زیرا، ساعت کار زیاد؛ علاوه بر اینکه با خستگی جسمانی همراه است، به لحاظ روحی و روانی نیز آسیب‌هایی به دنبال دارد که در نتیجه آن، کیفیت مراقبت از بیمار تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

 

این در حالی است که جامعه پرستاری، از اضافه کاری‌های اجباری با حداقل دریافتی، به هیچ وجه راضی نیست.

 

پرداختی بابت یک ساعت اضافه کاری به پرستار، بین ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان است.

 

جامعه پرستاری معتقد است که اگر به کار آنها نیاز دارند و نیرو کم دارند، باید پرداختی بابت ساعات اضافه کار که از قضا اجباری هم هست، بیشتر از ساعات عادی کار باشد. نمی‌شود هم کار پرستاری را بخواهند و هم بیگاری بکشند.

 

حالا، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داده و گفته است که در ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران انجام شده است.

 

وی افزود: دو الی سه مدل جدید برای محاسبه اضافه کاری پیشنهاد شده که امیدواریم سازمان امور استخدامی در این خصوص با ما همراهی داشته باشد./ مهر

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار