با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

سازمان هواپیمایی کشوری تماشاچی گرانفروشی ایرلاین‌ها

در حالی ۱۳ روز از وعده برخورد با ایرلاین‌های گرانفروشی می‌گذرد که سازمان هواپیمایی کشوری در مقابل تخلف آشکار شرکت‌های هواپیمایی به یک تماشاچی تبدیل شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 13
کد خبر: ۲۲۸۱۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ 13 روز قبل محمد محمدی‌بخش وعده برخورد با شرکت‌های گرانفروشی بلیت هواپیما را داد. وی در این‌باره گفته بود: پس از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار، نامه ای مبنی بر اعمال ماده 91 قانون برای رای دیوان عدالت اداری ارسال شد. رییس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که فعلاً رای متوقف و به جلسه کارشناسی موکول شود.

 

وی افزود: در جلسه شورای عالی هواپیمایی نیز مصوب شد همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت سقف ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان تعیین تکلیف رای دیوان هستند.

 

وی با تاکید بر این‌که ایرلاین‌هایی که سقف نرخ های ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می شوند،‌ افزود: با آن دسته از افراد سودجو یا پلتفرم هایی که با توجه به شرایط موجود در حال سوء‌استفاده هستند، برخوردی شدیدتر می شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آنها خواهد بود.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که افزایش قیمت ها باید با تصویب شورای عالی هواپیمایی باشد تا ماهیت قانونی داشته باشد، یادآور شد: مگر این‌که بر اساس رای دیوان عدالت اداری، متنوع‌سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کند تا شاهد رهاشدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم.

 

محمدی بخش گفت: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی‌شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.

 

این درحالی است که برخی شرکت های هواپیمایی بی‌توجه به این تهدیدات، همچنان گرانفروشی می‌کنند. به‌عنوان مثال هواپیمایی زاگرس بلیت پرواز تهران-کیش را برای تاریخ 4 اسفندماه باقیمت 2 میلیون و 554 هزار و 200 تومان به فروش می‌رساند. نرخ بلیت این مسیر پروازی برای هواپیمایی ساها نیز 2 میلیون و 580 هزار تومان است.

 

سایت عرضه‌کننده، این بلیت‌ها را با برچسب «نرخ رسمی ایرلاین» به فروش می‌رساند. نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری برای پرواز تهران-کیش یک میلیون و 753 هزار و 600 تومان است که دو ایرلاین نامبرده بلیت این مسیر را با حدود 46 درصد قیمت بالاتر از نرخ‌های مصوب عرضه می‌کنند!

 

در نمونه‌ای دیگر هواپیمایی زاگرس بلیت مسیر تهران-مشهد برای اول اسفند 1402 را با قیمت یک میلیون و 996 هزار تومان می‌فروشد. نرخ مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و 314 هزار تومان است.

 

قیمت بلیت پرواز هواپیمایی چابهار برای این مسیر پرواز 4 میلیون و 815 هزار تومان است.

 

همچنین با آن‌که نرخ مصوب بلیت پرواز تهران-بندرعباس یک میلیون و 696 هزار و 700 تومان است که هواپیمایی ایران ایرتور این پرواز را با قیمت 2 میلیون و 107 هزار و 800 تومان به فروش می‌رساند.

 

هواپیمایی زاگرس که در بین ایرلاین‌ها در گرانفروشی پیشتاز است بلیت پرواز تهران-اهواز را با قیمت اکونومی یک میلیون و 996 هزار و 400 تومان می‌فروشد. نرخ مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و 207 هزار و 200 تومان است.

 

مقایسه قیمت مصوب پروازهای داخلی با نرخ برخی شرکت‌های هواپیمایی حاکی از آن است که ایرلاین‌ها تا 65 درصد بالاتر گرانفروشی می‌کنند. در این بین مشخص نیست چرا متولی حمل‌ونقل هوایی کشور دست روی دست گذاشته و فعلا تماشاچی است.

 

13 روز از وعده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای برخورد با سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی متخلف می‌گذرد، اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار