شناسایی سالانه ۱۴۱ هزار مبتلا به سرطان/ سرطان‌های شایع در ایران چیست؟ کلاس درس مدارس ابتدایی دماوند و رودهن دوشنبه غیرحضوری است تتلو به اعدام محکوم شد؟ مدارس پایه ابتدایی فیروزکوه برای فردا غیر حضوری شد مرگ سالانه ۵۰ هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات در کشور واریز باقیمانده پاداش پایان خدمت فرهنگیان در بهمن بازداشت برخی افراد در پی ترور قضات شهید محیط زیست: علت بوی نامطبوع در کهریزک، انتقال روزانه ۶ هزار تن پسماند به آرادکوه است پذیرش ۵۰۰ مجروح لبنانی در حادثه تروریستی انفجار پیجر‌ها در بیمارستان‌های ایران سخنگوی قوه‌قضائیه: در رابطه با حمله تروریستی امروز افرادی شناسایی و دستگیر شده‌اند تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه در تهران / دمای پایتخت به صفر می‌رسد مدارس ابتدایی شیفت صبح دماوند فردا غیرحضوری شد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تغییرات برای کنکور ۱۴۰۴ نیست فعالیت همه مدارس مقطع ابتدایی و استثنایی زاهدان فردا غیر حضوری شد ۲۷ سال، میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری

شهردار تهران: ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی برقی خریدیم

شهردار تهران درباره روند ورود اتوبوس‌های جدید به تهران گفت: ما ۲۵۰۰ اتوبوس را با بخش داخلی قرارداد بستیم که ۲۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ اتوبوس هم تا اخر ۱۴۰۴ موکول شده و بخش‌هایی آمده و بخش‌های دیگر هم در حال تولید است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 20
کد خبر: ۲۲۹۲۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا زاکانی در جلسه نوبت بعدازظهر شورای شهر که به ادامه بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران اختصاص داشت، در مورد نحوه ورود اتوبوس‌های جدید و مدل تأمین مالی آنها، گفت: مدل‌های تأمین مالی متفاوت است و ما ۲۵۰۰ اتوبوس را با بخش داخلی قرارداد بستیم که ۲۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ اتوبوس هم تا اخر ۱۴۰۴ موکول شده و بخش‌هایی آمده و بخش‌های دیگر هم در حال تولید است. همچنین ۵۰۰ اتوبوس برقی از مجموعه شتاب خریداری شد که بخشی تا آخر سال تحویل داده می‌شود.

او گفت: اتوبوس‌هایی که از شرکت‌های عقاب، اسنا و سبلان خریدیم تا سال ۱۴۰۳ تحویلش تمام می‌شود و برای این قاعده بخشی از منابع نقد، بخشی غیرنقد و تسهیلات است که آقای فروزنده زحمت آن را می‌کشد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵۰۰ اتوبوس خرید خارجی برقی است که نمونه آن در گمرک بندرعباس بوده و در حال ترخیص است، تصریح کرد: نمونه‌های اتوبوس برقی، ون و تاکسی برقی در گمرک است که نمونه‌ها را باید به سازمان استاندارد بدهیم که ۶ ماه بعد از عملیاتی شدن قرارداد در ایران خواهد بود و سال آینده در تهران ۴۵۰۰ اتوبوس فعلی هم اضافه می‌شود و البته ۵۰۰ اتوبوس هم از طریق بازسازی اساسی تأمین می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه ما با چینی‌ها یوزانس می‌کنیم، اما ۲۰ درصد را اول می‌گیرند، ادامه داد: تأمین مالی ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی در تبصره‌ای که در جلسه صبح به ما مجوز دادید تا تسویه ۲۰ درصد اولیه را ما باید درشش ماه انجام دهیم و آخر سر هم پول این اتوبوس‌های خارجی را نیز در قالب ماده ۱۲ صرفه جویی ارزی حدود ۴۵ درصد دولت می‌دهد که البته این تخصیص پسینی است نه پیشینی یعنی بعد از هزینه کرد، پول پرداخت می‌شود و با رییس جمهور جلسه گذاشتیم و ایشان هم دستور دادند که با اولویت انجام شود.

شهردار تهران افزود: در خواست داریم این پرداخت که پسینی است، پیشینی شود و با وزرا جلسه داشتیم و گفتند این پول در دولت است، اما قانون می‌گوید که اول صرفه جویی کنید و بعد پول را می‌دهیم که ما می‌خواهیم پیشینی شود.

او با بیان اینکه شهرداری تهران تصدی‌گری نمی‌کند و رانندگان سهام دار می‌شوند، گفت: امیدواریم اتوبوس‌های جدید به زودی وارد ناوگان شود. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر