آلودگی تهران ماندگار می‌شود بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه/ صدور قرار تأمین برای ۱۳ نفر از عوامل شهرداری و شورا باند فساد سازمان‌یافته در شهرداری بجنورد متلاشی شد توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود

شهردار تهران: ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی برقی خریدیم

شهردار تهران درباره روند ورود اتوبوس‌های جدید به تهران گفت: ما ۲۵۰۰ اتوبوس را با بخش داخلی قرارداد بستیم که ۲۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ اتوبوس هم تا اخر ۱۴۰۴ موکول شده و بخش‌هایی آمده و بخش‌های دیگر هم در حال تولید است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 20
کد خبر: ۲۲۹۲۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا زاکانی در جلسه نوبت بعدازظهر شورای شهر که به ادامه بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران اختصاص داشت، در مورد نحوه ورود اتوبوس‌های جدید و مدل تأمین مالی آنها، گفت: مدل‌های تأمین مالی متفاوت است و ما ۲۵۰۰ اتوبوس را با بخش داخلی قرارداد بستیم که ۲۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ اتوبوس هم تا اخر ۱۴۰۴ موکول شده و بخش‌هایی آمده و بخش‌های دیگر هم در حال تولید است. همچنین ۵۰۰ اتوبوس برقی از مجموعه شتاب خریداری شد که بخشی تا آخر سال تحویل داده می‌شود.

او گفت: اتوبوس‌هایی که از شرکت‌های عقاب، اسنا و سبلان خریدیم تا سال ۱۴۰۳ تحویلش تمام می‌شود و برای این قاعده بخشی از منابع نقد، بخشی غیرنقد و تسهیلات است که آقای فروزنده زحمت آن را می‌کشد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵۰۰ اتوبوس خرید خارجی برقی است که نمونه آن در گمرک بندرعباس بوده و در حال ترخیص است، تصریح کرد: نمونه‌های اتوبوس برقی، ون و تاکسی برقی در گمرک است که نمونه‌ها را باید به سازمان استاندارد بدهیم که ۶ ماه بعد از عملیاتی شدن قرارداد در ایران خواهد بود و سال آینده در تهران ۴۵۰۰ اتوبوس فعلی هم اضافه می‌شود و البته ۵۰۰ اتوبوس هم از طریق بازسازی اساسی تأمین می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه ما با چینی‌ها یوزانس می‌کنیم، اما ۲۰ درصد را اول می‌گیرند، ادامه داد: تأمین مالی ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی در تبصره‌ای که در جلسه صبح به ما مجوز دادید تا تسویه ۲۰ درصد اولیه را ما باید درشش ماه انجام دهیم و آخر سر هم پول این اتوبوس‌های خارجی را نیز در قالب ماده ۱۲ صرفه جویی ارزی حدود ۴۵ درصد دولت می‌دهد که البته این تخصیص پسینی است نه پیشینی یعنی بعد از هزینه کرد، پول پرداخت می‌شود و با رییس جمهور جلسه گذاشتیم و ایشان هم دستور دادند که با اولویت انجام شود.

شهردار تهران افزود: در خواست داریم این پرداخت که پسینی است، پیشینی شود و با وزرا جلسه داشتیم و گفتند این پول در دولت است، اما قانون می‌گوید که اول صرفه جویی کنید و بعد پول را می‌دهیم که ما می‌خواهیم پیشینی شود.

او با بیان اینکه شهرداری تهران تصدی‌گری نمی‌کند و رانندگان سهام دار می‌شوند، گفت: امیدواریم اتوبوس‌های جدید به زودی وارد ناوگان شود. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار