رسانه‌های عبری: اسرائیل پاسخ حماس را دریافت کرد-راهبرد معاصر

رسانه‌های عبری: اسرائیل پاسخ حماس را دریافت کرد

در حالی که یک رسانه عبری زبان از رسیدن پاسخ حماس به دست اسرائیل خبر دادند، یک رسانه دیگر تاکید کرد، حماس همچنان بر مواضع خود باقی است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 03
کد خبر: ۲۳۱۰۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه عصر امروز یک شنبه اعلام کرد، پاسخ حماس در مورد توافق مبادله اسرا به دست اسرائیل رسیده است، اما در این پاسخ نه خبری از اسامی اسرای اسرائیلی زنده مانده در غزه هست و اشاره‌ای به رقم تعداد اسرای فلسطینی که حماس خواهان آزادی آنهاست شده است.

این رسانه عبری زبان به نقل از منبع مسئول اسرائیلی ادعا کرد، اگر جنبش حماس به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است، این کار عواقب وخیمی در پی خواهد داشت.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد، تصمیم به عدم اعزام هیئت اسرائیلی به قاهره با اجماع آرا در کابینه جنگ گرفته شده است.

در همین راستا روزنامه یسرائیل هیوم هم در خبری در این رابطه ادعا کرد مذاکرات وارد بحران شده است.

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع خود اعلام کرد: نخست وزیر قطر در این رابطه با رئیس موساد گفتگو کرد و به وی خبر داد که حماس حاضر به تسلیم لیست اسامی اسرای زنده موجود خود نیست.

در ادامه این گزارش آمده است، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر در تماسی تلفنی با دیدی برنیاع رئیس موساد که شامگاه یک شنبه انجام گرفته به او خبر داد که حماس تصمیم گرفته است توجهی به درخواست‌های اسرائیل نداشته باشد و نه خبری از لیست اسرای اسرائیلی زنده است و نه حماس لیستی از اسامی فلسطینیانی که خواهان آزادی آنان است تسلیم کرده است.

یسرائیل هیوم به نقل از منابع خود ادعا کرد: میانجی‌های قطری و مصری از حماس عصبانی بوده و به رهبران این گروه خبر دادند که بدین شکل امکان پیشبرد مذاکرات وجود ندارد.

به اعتقاد این دو کشور معنای این امر شکست مذاکرات است و در واقع شرایط به سوی شعله ورتر شدن اوضاع در آستانه ماه رمضان پیش می‌رود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده