روز ۱۴۹ طوفان الاقصی/ ده‌ها حمله هوایی علیه بخش‌های جنوبی نوار غزه-راهبرد معاصر

روز ۱۴۹ طوفان الاقصی/ ده‌ها حمله هوایی علیه بخش‌های جنوبی نوار غزه

شدت گرفتن بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه شهر خان یونس و آوار شدن خانه‌های مسکونی بر سر فلسطینی‌های بی گناه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 03
کد خبر: ۲۳۰۹۵۹

به گزارش راهبرد معاصر، حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه شهر خان یونس طی بامداد و صبح امروز به صورت وحشیانه ای تشدید شده است.

 

تعداد کودکان فلسطینی که در اثر گرسنگی در بیمارستان کمال عدوان به شهادت رسیدند به ۱۵ تن افزایش پیدا کرد.

 

پیش از این سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه تصریح کرده بود: اشغالگران صهیونیست یک جنگ جدید علیه ساکنان نوار غزه به نام جنگ گرسنگی راه انداخته اند.

 

وی افزود: تعداد شهروندان فلسطینی که در اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند در حال افزایش است. کودکان فلسطینی بخش قابل توجهی از این شهدا را تشکیل می‌دهند. این مسوول فلسطینی اضافه کرد: کودکانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

 

وی بیان کرد: اشغالگران صهیونیست مانع فعالیت تمام نهادهای بشردوستانه و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه می‌شوند. سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه به ویژه بعد از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به صورت کامل فلج شده است.

 

«آرسین تاتار» رییس‌جمهور قبرس شمالی گفت که برخی از کشورهای بزرگ جهان در قبال قتل‌عام اسرائیل در نوار غزه «مواضع ریاکارانه و استانداردهای دوگانه» دارند.

 

رئیس‌جمهور قبرس شمالی این مطلب را در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در حاشیه شرکت در سومین مجمع دیپلماتیک آنتالیا با حضور کشورهای ترک‌زبان که از روز جمعه در استان آنتالیا در جنوب ترکیه آغاز شده و تا امروز یکشنبه ادامه دارد، اظهار داشت.

 

تاتار همچنین حمله اسرائیل به غیرنظامیانی را که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه بودند، محکوم کرد.

 

به گفته وزارت بهداشت نوار غزه، نظامیان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به سمت فلسطینی‌هایی که در میدان النابلسی در جنوب شهر غزه که منتظر کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و غذا بودند، تیراندازی کردند که بر اثر آن ۱۱۷ فلسطینی شهید و ۷۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

افزایش شمار شهدای غزه/ ۹ قتل عام دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر

وزارت بهداشت فلسطین امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای جنگ علیه غزه به ۳۰ هزار و ۴۱۰ هزار نفر خبر داد.، شمار مجروحان نیز به ۷۱ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

 

بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر ۹ قتل عام دیگر علیه اهالی غزه مرتکب شده که طی آن ۹۰ فلسطینی شهید و ۱۷۷ نفر دیگر زخمی شده اند.

 

وزارت بهداشت فلسطین از وجود هزاران نفر زیر آوار ویرانی‌ها در نوار غزه خبر داده است که به دلیل کمبود امکانات نیروهای امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار