معاون وزیر نفت: ۸۰ درصد تجهیزات نفتی تولید داخل است-راهبرد معاصر

معاون وزیر نفت: ۸۰ درصد تجهیزات نفتی تولید داخل است

معاون وزیر نفت گفت: رویکرد وزارت در شرایط تحریم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده تا از تحریم یک فرصت بسازیم و اینک ۸۰ درصد تحهیزات نفتی در داخل کشور تولید می شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 06
کد خبر: ۲۳۱۵۷۸

به گزارش راهبردمعاصر؛ جلیل سالاری روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی که در آبادان برگزار شد، افزود: اقدامات گسترده‌ای در ۲ سال اخیر برای تولید تجهیزات در داخل کشور انجام شده که اجرای طرح‌های فراسرزمینی پالایشی و صدور خدمات فنی و مهندسی از آن جمله است.

 

معاون وزیر نفت گفت: درهمین راستا، تاکنون سه تا چهار دانش فنی در شرکت‌های پالایشی در زمینه تولید کاتالیست، کمپرسورسازی و کیفی‌سازی نفت‌کوره به طور کامل بومی‌سازی شده است.

 

سالاری اظهار کرد: در زمینه کیفی سازی محصولات نفتی نیز با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تولید نفت کوره در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته و در برخی پالایشگاه‌ها هم به صفر رسیده است.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که مرحله دوم فاز ۲ این پالایشگاه، از محل افزایش ظرفیت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

به گفته معاون وزیر نفت، با افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی محصولات نفتی، ظرفیت تولید بنزین در کشور به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

 

معاون وزیر نفت گفت: بیش از ۱۰۲ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده در ۹ ماه نخست امسال از طریق خطوط لوله نفت به مبادی مصرف منتقل شده که از این میان ۵۳ میلیارد لیتر آن نفت خام و ۴۹.۳ میلیارد لیتر نیز فرآورده نفتی بوده است.

 

سالاری افزود: همچنین ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون لیتر سوخت مایع نیز در ۹ ماه نخست سال‌ جاری به نیروگاه‌های کشور ارسال شده است.

 

معاون وزیر نفت گفت: انتقال نفت و فرآورده های نفتی کشور در این مدت(۹ ماه نخست امسال) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۵ درصد رشد داشته و در مقایسه با زمان آغاز بکار دولت سیزدهم، رشدی هفت درصدی را نشان می‌دهد./ایرنا 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده