روز 157 طوفان الاقصی/ استقبال از رمضان در غزه با طعم خون و موشک-راهبرد معاصر

روز 157 طوفان الاقصی/ استقبال از رمضان در غزه با طعم خون و موشک

تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با آغاز ماه مبارک رمضان و انتقاد رسانه‌های صهیونیستی نسبت به جنگ پر هزینه با حزب الله در جبهه شمالی از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 11
کد خبر: ۲۳۲۲۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که کشورهای اسلامی در سراسر جهان با جشن و سرور به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند نوار غزه امسال در سایه حمله‌های بی امان زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی طور دیگری از ماه میهمانی خدا استقبال می‌کند.

 

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص نحوه تحقق اهداف تل آویو در جنگ نوار غزه گسترش پیدا کرده است.

 

در این گزارش آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این طور به جو بایدن رییس جمهور آمریکا نشان دهد که صهیونیست‌ها از وی و اهدافش در جنگ علیه نوار غزه حمایت می‌کنند.

 

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند که اسراییلی‌ها از نتانیاهو و عملکرد وی ناراضی بوده و نسبت به کابینه رژیم صهیونیستی بی اعتماد هستند. این مساله در نتایج نظرسنجی‌های پنج ماه گذشته کاملاً مشخص است.

 

روزنامه اسراییل هیوم گزارش داد که بایدن به سه مشکل اسراییل که نتوانسته در شرایط کنونی آن‌ها را حل کند اشاره کرده است؛ تداوم جنگ، وخیم شدن بحران انسانی در غزه و مساله اسرای صهیونیست.

 

مشکل چهارم که بدتر از مشکلات دیگر است این است که آمریکا فکر می‌کند رژیم صهیونیستی توسط عناصر تندرو اداره می‌شود و این مساله باعث منزوی‌تر شدن این رژیم و افزایش نفرت جهانی از آن شده است.

 

عضو کمیته بحران شهرداری نوار غزه تاکید کرد که ساکنان این باریکه با کمبود شدید مواد غذایی و آب آشامیدنی رو به رو هستند.

 

وی تصریح کرد که در این منطقه نمی‌توان به راحتی آب آشامیدنی و غذا پیدا کرد.

 

وزارت بهداشت غزه ساعتی قبل با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای این باریکه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و زخمی‌ها به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر زخمی شدند. 

 

همچنین شمار شهدای ناشی از سوء تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

 

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی تاکید کرد که جو عبادت در این مسجد باید بدون مانع تراشی همچنان در ماه مبارک رمضان حفظ شود.

 

وی افزود: ما نسبت به اقدامات ناگهانی رژیم صهیونیستی طی ماه مبارک رمضان علیه مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم و فلسطینی‌ها می‌خواهیم در طول این ماه مبارک در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند.

 

صبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال‌های قبل شاهد تنش زایی و ایجاد مشکلات توسط رژیم صهیونیستی بودیم چرا که اشغالگران نمی‌خواهند شاهد حضور ده‌ها هزار نفری نمازگزاران در این مکان مقدس باشند.

 

وی تاکید کرد: ماه رمضان یک ماه متمایز و ویژه برای مسلمانان است و آن‌ها باید خود را برای عبادت در این ماه آماده کنند.

 

صبری بیان کرد: کابینه کنونی رژیم صهیونیستی یک کابینه تندرو است و گروه‌های افراطی زمام امور این کابینه را به دست گرفته اند.

 

مقامات رژیم صهیونیستی از قبل از آغاز ماه رمضان سخنانی را در خصوص محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی مطرح کرده اند./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده