شیخ تمیم: محاصره ظالمانه قطر باید رفع شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

شیخ تمیم: محاصره ظالمانه قطر باید رفع شود

امیر قطر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار گفتگوی بی قید و شرط در منطقه شده و تحریم این کشور توسط سعودی ها را ظالمانه نامید.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 24
کد خبر: ۲۳۲۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز سه شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تنش ها در منطقه به نفع هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست.

 

شیخ تمیم با اشاره به تشدید تنش‌های منطقه گفت که «موضع همیشگی ما این است که منطقه از طریق حل اختلافات بر اساس مصالح مشترک و احترام به حاکمیت، به دور از هرگونه خطر و درگیری باشد».  

 

امیر قطر در ادامه به بحران شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت که «برای حل بحران قطر باید گفت‌وگوی بدون قید و شرط صورت بگیرد و محاصره ظالمانه لغو شود».

 

وی اعلام کرد که «شورای همکاری خلیج [فارس] (بعد از قطر) دومین قربانی محاصره غیر قانونی و ظالمانه (چهار کشور عربی مصر، عربستان، ‌بحرین و امارات) است».

 

امیر قطر افزود: «قوانین بین‌المللی تا چه زمانی می‌خواهد در برابر مسایل منطقه به خصوص فلسطین و حقوق ملت آن ناتوان عمل کند».

 

وی تاکید کرد که «ادامه اشغالگری‌ها در اراضی فلسطینی و عربی و محاصره غزه، باعث می‌شود که قوانین بین‌المللی به صورت علنی به چالش کشیده شود».

 

امیر قطر ضمن انتقاد از دخالت خارجی در لیبی گفت که حمله به طرابلس باعث شد که تلاش‌های سازمان ملل، نتیجه‌ای در پی نداشته باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده