به گزارش راهبرد معاصر؛ با ابتکار و همت برخی از شرکت های منتخب و معتبر و پیشرو در حوزه خدمات پس از فروش و در راستای قانون بهبود محیط کسب و کار، اخیراً موافقت اصولی ایجاد `انجمن خدمات پس از فروش ایران` توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران صادر شده است. این انجمن اولین نهاد تخصصی و ملی است که با توجه به ویژگی های خاصی که دارد، در حوزه خدمات پس از فروش منحصر بفرد و یکتا می باشد.
از ویژگی های مهم این نهاد و تشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اولین تشکل و انجمنی است که ذیل اتاق بازرگانی ایران در حوزه خدمات پساز فروش تشکیل خواهد شد. پیش از این اتاق بازرگانی ایران در حوزه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی فعالیت میکرد که در حال حاضر با رویکردی جدید، نگاهی متمایز و متفاوت را به صنعت خدمات پس از فروش دارد.
ویژگی دیگر جامعیت این انجمن هست. بدین معنی که تمامی گروه های کالایی که مفهوم خدمات پس از فروش در مورد آنها موضوعیت داشته باشد، اعم ازلوازم خانگی، خودرو و وسایط نقلیه، تلفن همراه، لوازم صوتی تصویری، تجهیزات اداری و IT، ابزارآلات و تجهیزات برقی و صنعتی، سیستم هایحرارتی و برودتی و …، را شامل شده و همه ی محصولاتی را که خدمات پساز فروش در مورد آنها صدق می کند، پوشش خواهد داد.
-ویژگی بعدی تخصصی بودن و نگاه تخصصی به بحث خدمات پس از فروش است که نگاهی جدید و متفاوت خواهد بود. چرا که تا پیش از این بحث خدمات پس از فروش ذیل حوزه های مختلف دیگر اعم از بازرگانی یا تولید یاادامه فرآیند ها دیگر دسته بندی می شد.
چند هدف اصلی در ایجاد این انجمن عبارتند از :
اینکه افزایش بهره مندی و رضایتمندی مصرف کنندگان از کالاهایی است که به صورت قانونی تولید و یا وارد کشور می شوند.
ترویج و معرفی جایگاه صنعت خدمات پس از فروش و ساماندهی وپیگیری موضوعات خدمات پس از فروش به صورت منسجم، نهاد محور وتخصصی.
بهبود فضای کسب و کار در حوزه ی خدمات پس از فروش
البته مجمع موسسین این انجمن روز سه شنبه 22 اسفند در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد و از همه ی فعالین حقوقی صنعت خدمات پس ازفروش که دارای شناسنامه گارانتی هستند دعوت می شود که در این رویداد بسیار مهم شرکت فعال داشته باشند. جهت کسب اطلاعاتو جزئیات بیشتر در این خصوص، می توانند به سایت اتاق ایران مراجعه داشته باشند./تسنیم