مکرون: تشدید فشار بر ایران بی فایده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مکرون: تشدید فشار بر ایران بی فایده است

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهبرد فشار بر ایران را بی فایده و تنها موجب افزایش تنش در منطقه دانست.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 25
کد خبر: ۲۳۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت که راهبرد فشار به ایران تنها به افزایش تنش در منطقه منجر خواهد شد.

 

ماکرون گفت: وقت آن رسیده است که مذاکرات بین ایران و ایالات متحده و کشورهای بزرگ از سرگرفته شود. هدف از مذاکرات باید رفع تمام تحریم های ایران باشد.

 

امانوئل ماکرون خطاب به حاضران در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت:«پس از آن‌که آمریکا از توافق هسته‌ای وین [برجام] خارج شد، من یک چارچوب جامع را ارائه کردم که می‌تواند به حفظ و تکامل برجام و اجرای آن با رویکردی گسترده‌تر کمک کند. بدین ترتیب برجام می‌تواند فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی این کشور را نیز در بر گیرد.»

 

رئیس‌جمور فرانسه که روز گذشته طی بیانیه‌ای مشترک با سران انگلیس و فرانسه، ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد، در ادامه گفت: «در ماههای اخیر شاهد تشدید مستمر تنش‌ها در منطقه بوده‌ایم و حملات 14 سپتامبر [23 شهریور] علیه عربستان نیز وضعیت را به وضوح تغییر داده است. ما اکنون با خطر درگیری بر اثر اشتباهات محاسباتی یا واکنش‌های نامتناسب مواجه هستیم.»

 

وی هشدار داد: «صلح می‌تواند قربانی یک اشتباه محاسباتی یا واکنش نامتناسب شود. پیامدهای درگیری در منطقه بسیار سنگین است و شرایط به‌گونه‌ای شده که گویی در لبه پرتگاه هستیم.»

 

ماکرون در خصوص راهکار خود برای عبور از این شرایط گفت: «من عمیقاً بر این باورم که زمان آن رسیده که مذکرات بین آمریکا،‌ ایران، امضاکنندگان برجام و کشورهای منطقه که بیش از همه نیازمند امنیت و ثبات هستند، آغاز شود.»

 

وی در مورد شرایط و اهداف مذاکرات مد نظر خود اظهار داشت: «اول از همه باید اطمینان حاصل شود که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. دوم اینکه بحران یمن باید حل و فصل شود. سوم اینکه یک طرح امنیت منطقه‌ای که بحران‌های دیگر منطقه و همچنین امنیت دریانوردی را در بر گیرد، تدوین شود و بالاخره اینکه همه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران برداشته شود.»

 

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «من به هیچ وجه ساده‌لوح نیستم و به معجزه هم اعتقادی ندارم، اما معتقدم برای دستیابی به صلح باید شجاعت داشت. آمریکا،‌ ایران و امضاکنندگان برجام باید این شجاعت را از خود نشان دهند.»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
دمت گرم
تحلیل های برگزیده