جزئیات فروش سهام عدالت در بانک ملی-راهبرد معاصر
آزادسازی سهام عدالت

جزئیات فروش سهام عدالت در بانک ملی

برای فروش سهام عدالت در بانک ملی باید به سامانه فروش سهام عدالت در این بانک مراجعه کنید و درخواست فروش دهید.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 21
کد خبر: ۲۳۷۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، برای فروش سهام عدالت در بانک ملی تنها کسانی می توانند اقدام کنند که شماره شبای بانک ملی را در سامانه سهام عدالت samanese.ir ثبت کرده باشند و سود سهام عدالت به این حساب آنها واریز شده باشد. در صورت دارا بودن این شرط دارنده سهام عدالت باید به سامانه سداد که توسط بانک ملی طراحی و راه اندازی شده (به ادرس sadadpsp.ir) مراجعه کنند و مراحل فروش سهام عدالت را پی بگیرند. سامانه فروش سهام عدالت در بانک ها در کنار سامانه sahamedalat.ir  یعنی سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی تعریف شده است.

 

فروش سهام عدالت

برای فروش سهام عدالت باید چکار کنیم؟

 

مراحل فروش سهام عدالت در سایت بانک ملی

فروش سهام عدالت در بانک ملی که از 6 /3 /1399 آغاز شده است، کاملا غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن های بله، ايوا و یا سايت بانک انجام می شود.

 

در صورتی که شرایط فوق را دارید وارد سایت سداد (به ادرس sadadpsp.ir) شوید. با این صفحه مواجه می شوید. روی صفحه اصلی کلیک کنید تا به صفحه بعدی فروش سهام عدالت هدایت شوید.

 

واریز فروش سهام عدالت

 

سپس کد ملی خود را وارد کنید و ادامه را بزنید. در سه مرحله نام و نام پدر و شماره شناسنامه شما پرسیده می شود و در صورت انتخاب گزینه درست وارد صفحه شرایط می شوید. شرایط فروش سهام عدالت در بانک ملی به این شرح است:

 

فروش سهام عدالت بانک ملی


تعهدنامه

اینجانب بدین وسیله ضمن تصدیق صحت کلیه مندرجات و موارد اعلامی زیر و مطابقت کامل با واقعیت و اسناد هویتی مربوطه، موارد زیر را اعلام، اقرار، تأیید و تعهد می‌نمایم:

1- کارگزار مجاز است سهام را به قیمتی که در لحظه فروش سهام در بازار امکان فروش آنرا دارد، به فروش رساند.

2- اینجانب اطلاع کامل و دقیق از تعداد سهام خود در شرکت های بورسی که فهرست آن را ملاحظه و رویت کرده ام و قبل از تکمیل این درخواست، تعداد سهام خود را در شرکت های سرمایه پذیر موضوع سهام عدالت که در بورس تهران یا فرابورس ایران پذیرفته شده اند، بطور کامل مطالعه نموده و سفارش خود را با علم و آگاهی تقدیم می نمایم

3- کارگزار فقط می تواند 30 درصد از مجموع تعداد سهام شرکت ها با ارزش ریالی سهام متعلق به اینجانب را از موضوع سهام عدالت متعلق به اینجانب به فروش رساند.انتخاب زمان فروش و سهامی که باید به فروش برسد، بر عهده کارگزار با هماهنگی ناظر بازار است و در این خصوص اختیار تام به ناظر بازار و کارگزار می دهم.
4- مدت اعتبار سفارش اینجانب تا اجرای مفاد سفارش بوده و اعلام می‏نمایم حق تغییر و لغو آن را ندارم.

5- وجوه ناشی از فروش سهام، پس از فروش از طریق کارگزار به بانک پرداخت و به حساب بانکی اینجانب واریز شود.

6- کلیه هزینه‏ های اجرای سفارش اعم از کارمزدها و مالیات فروش و حق‏العمل‏کاری (کارمزد) بانک، برعهده اینجانب بوده و اجازه می‏دهم از محل مبالغ ناشی از فروش سهام کسر شود.

7- اینجانب حق هرگونه اعتراض درخصوص سهام انتخابی برای فروش به‏موجب این درخواست، زمان فروش سهام و روش انتخابی بر مبنای تعداد سهام یا ارزش ریالی سهام، قیمت فروش سهام و هزینه‏های قانونی کسر شده برای فروش سهام را از خود سلب و ساقط می‏نمایم.

 

سامانه سهام عدالت

 

در صورت موافقت با شرایط فوق گزینه «شرایط را قبول دارم» را تیک بزنید و ادامه دهید. در نهایت یکبار در مرحله بعد اطلاعات شما چک می شود و با تایید دادن 30 درصد سهام عدالت شما ظرف مدت حدودا 2 هفته فروخته می شود و وجه آن به حساب بانک ملیتان واریز می شود.

 

مشتریانی که عملیات را با موفقیت انجام دهند، کد پیگیری دریافت خواهند کرد. درخواست های ثبت شده مشتریان سپس به منظور فروش به شرکت کارگزاری بانک ارسال و پس از فروش، وجوه آن به شماره شبای معرفی شده نزد بانک ملی ایران به صورت سیستمی واریز می شود.

 

 
 

مهلت فروش سهام عدالت

برخی کاربران از راهبرد معاصر می پرسند آیا فروش سهام عدالت مهلت و محدودیتی دارد و اگر بله مهلت فروش سهام عدالت تا چه زمانی است؟
 
تا کنون فرصتی برای فروش سهام عدالت در نظر گرفته نشده است و بنظر نمی رسد بعدا نیز مهلت فروش تعیین شود و دارندگان سهام عدالت تا هر زمانی که بخواهند می توانند نسبت به فروش سهام عدالت اقدام کنند.
 
البته این مساله منوط به آزادسازی سهام عدالت به روش مستقیم است. یعنی کسانی امکان فروش سهام عدالت را دارند که روش سهام داری مستقیم را انتخاب کرده باشند و در غیر این صورت روش غیر مستقیم برای آنها انتخاب می شود و مدیریت سهام شان به دست شرکت های سرمایه گذاری استانی می افتد و مشخص نیست کی امکان فروش سهام عدالت در آن مهیا شود.
 
طبق آخرین تصمیم فعلا مهلت آزادسازی سهام عدالت تا 10 تیر خواهد بود و برای تمدید یا پایان آن بعدا تصمیم گیری می شود.
 
 

 

شرط مهم فروش غیرحضوری سهام عدالت در بانک ملی

 

بر اساس اطلاعات ارائه شده، تنها افرادی که تا قبل از ۳۱ اردیبهشت روش آزادسازی سهام عدالت خود را انتخاب کرده و یا شماره شبای بانکی خود را ثبت کرده یا تغییر داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به بانک درخواست فروش بدهند.


مشمولانی که بعد از این به سامانه الکترونیکی سهام عدالت مراجعه کرده و شماره شبای بانکی خود را در سامانه ثبت یا تغییر داده‌اند و یا روش آزادسازی خود را انتخاب کرده و یا تغییری در آن ایجاد کرده اند، در این نوبت امکان ارائه درخواست فروش سهام را نخواهند داشت.


این عده می توانند پس از حدود یک هفته کاری از تاریخ اتمام مهلت انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت (۱۷ خرداد به بعد)، به بانک مراجعه کنند.


بانک ملی ایران از عموم مشتریان درخواست کرده است به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، حتی الامکان از مراجعه به شعب خودداری کنند.

 
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباسعلی سهراب سرشت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
بنده دو ماه سهام عدالت خود را 60 در صد فروختم و در سایت زده فروخته شده و از ده میلیون فقط پانصد هزار بحساب ما ریختن بقیه رفته جز خمس و زکات و یا بدهی ما بابت نفس کشیدن.
رسول کریم پور حیدر اباد
Netherlands
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
خوب نیست
حمید معتاقی زاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
09393968107
غلامرضاکرمعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
چراسودسهام ادالت باریزنشدسهام یک ملیون هست بایدچه کارکنم یاشمابگیت
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار