درمان رایگان مجروحان جنگی/اتخاذ تدبیر برای ذخایر دارویی پزشکیان در جلسه امروز هیئت دولت: باید بر اساس لیاقت و توانمندی‌ها افراد را در جایگاه‌ها قرار دهیم آملی لاریجانی: وضعیت کنونی پایان رویارویی ما با رژیم صهیونیستی نیست کلیات لایحه ساماندهی پهپاد‌های غیر نظامی تصویب شد قالیباف: به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم/ برنامه هسته‌ای ایران با سرعت بیشتری به پیش می‌رود طرح تعلیق همکاری‌های ایران با آژانس در مجلس تصویب شد علت صدای انفجار‌ها در دزفول پیکر سردار سلامی در گلپایگان تشییع می‌شود اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع فرماندهان شهید نیرو‌های مسلح شلیک ۱۴ موشک سپاه در آخرین دقایق پیش از اجرایی شدن آتش‌بس شهادت ۲ تن از کارکنان انتظامی بهار در حملات اسرائیل سخنگوی قرارگاه خاتم: اسرائیل تا ساعت ۹ صبح ۳ مرحله حمله کرد/ پاسخ می‌دهیم دو موشک عمل‌نکرده در محدود زندان اوین کشف و خنثی شد شمار شهدای حمله اسرائیل به گیلان به ۱۳ نفر رسید‌/ مجروحیت ۴۱ نفر دستگیری ۶ جاسوس در همدان/ارتباط متهمان با عوامل رژیم

پاد: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان در دستان معلمان است

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه نقش معلمان در تزریق فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن به جامعه، گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۳۸۷۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سکینه سادات پاد دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در آستانه روز معلم با حضور در جمع شماری از معلمان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان مجموعه‌های مردمی، گفت: انجمن‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی و مردم‌نهاد با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود تاثیر مهمی در ارتقای فرهنگ و ادب دارند.

وی افزود: در شرایط کنونی که نه فقط ایران بلکه جامعه جهانی با معضل هویت زدایی از فرهنگ، تمدن‌ها و اعتقادات و باورها مواجه است باید اذعان داشت که بدون هیچ شائبه ای رویکرد و اقدامات سمن‌ها و نهادهای مردمی می‌توانند در جهت بهبود نظام تربیتی تاثیرگذار باشند.

پاد با تاکید بر اینکه تحول پایدار در هر جامعه ای از نظام تربیتی آغاز می‌شود گفت: برای رفع آنچه در سال‌های اخیر این تحول اساسی را مختل و بعضاً دچار کندی کرده است باید معلم را به دال مرکزی تربیتی و کارکرد اجتماعی خود بازگرداند.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: توجه ویژه به معلمان در جهت کاهش دغدغه‌های آنها با هدف ارتقای نظام تربیتی باید در درون حاکمیت رقم بخورد.

پاد با اشاره به اینکه معلم، فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن را به جامعه تزریق می‌کند گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش و اقدامات بیشتر در راستای بهبود منزلت اجتماعی معلمان مطابق با شأن آنها و رفع مشکلات معیشتی این قشر خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی نظام تربیتی و نظام آموزشی ما مبتنی بر ارزش‌های ملی-اسلامی است. اصل ٣٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به صراحت به عدالت و عدم تبعیض در مقوله آموزش اشاره داشته و تاکید دارد.

پاد افزود: نمی‌توان گفت که در گام دوم انقلاب در زمینه نظام آموزشی و نظام تربیتی کاملا موفق عمل کرده ایم، چرا که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مسیر را به سلامت به پایان برسانند و ضرورت مشارکت گروه‌ها، انجمن‌ها و سمن‌ها در این مقوله مهم احساس می‌شود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره به بخشی از مسئولیت محوله در حکم رئیس جمهور مبنی بر صیانت از حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: آنچه در این یک سال توجه مرا جلب کرده، فرهنگ‌سازی و پایبندی به قانون بوده که نقطه آغاز آموزش این دو از مدارس و توسط معلمان است.

وی اظهار کرد: آموزش ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی، زندگی در صلح و آرامش و با قوانین اسلام زندگی کردن در دستان معلمان است./ایرنا

ارسال نظر