تاکید پزشکیان بر ضرورت رفع اشکالات امنیتی آشکار شده در جنگ ۱۲ روزه اعلام آمار دقیق شهدا و مجروحان جنگ ۱۲ روزه از سوی سخنگوی دولت سرلشکر حاتمی، فرمانده کل ارتش: نقشه‌های شوم دشمن با خون پاک شهدا خنثی شد/ دشمنان شکست بزرگی خوردند رهبر انقلاب در دیدار مسئولان عالی قوه قضائیه: یقه جنایتکار نباید رها شود / مسئولان باید با قوت و روحیه کامل به کار خود ادامه دهند بیانیه مجلس: باید برای مذاکره پیش شرط گذاشت آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی کاهش یافت اعلام وصول طرح مقابله با نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی و نهاد‌های بیگانه دیدار وزیر دفاع با خانواده سپهبد شهید محمد باقری آخرین ساعات زندگی سردار حاجی زاده پیش از شهادت چگونه گذشت؟ ادارات این استان فردا چهارشنبه دورکار شدند جزئیات گزارش وزیر کشور درباره جنگ اخیر: ناامنی داخلی نداشتیم معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش: مساله دشمنان فقط ایران نیست مساله آنها سلطه بر جهان اسلام است سه تن از فقهای شورای نگهبان توسط رهبر انقلاب ابقا شدند سخنگوی دولت: دولت با آزادی اینترنت موافق است، اما اگر برای مثال خبرنگار نیاز به اینترنت آزادتری دارد باید به او داد پزشکیان: آنچه در جنگ ۱۲ روزه بدست آوریم ارزشمندتر از چیزی بود که از دست دادیم

پاد: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان در دستان معلمان است

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه نقش معلمان در تزریق فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن به جامعه، گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۳۸۷۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سکینه سادات پاد دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در آستانه روز معلم با حضور در جمع شماری از معلمان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان مجموعه‌های مردمی، گفت: انجمن‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی و مردم‌نهاد با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود تاثیر مهمی در ارتقای فرهنگ و ادب دارند.

وی افزود: در شرایط کنونی که نه فقط ایران بلکه جامعه جهانی با معضل هویت زدایی از فرهنگ، تمدن‌ها و اعتقادات و باورها مواجه است باید اذعان داشت که بدون هیچ شائبه ای رویکرد و اقدامات سمن‌ها و نهادهای مردمی می‌توانند در جهت بهبود نظام تربیتی تاثیرگذار باشند.

پاد با تاکید بر اینکه تحول پایدار در هر جامعه ای از نظام تربیتی آغاز می‌شود گفت: برای رفع آنچه در سال‌های اخیر این تحول اساسی را مختل و بعضاً دچار کندی کرده است باید معلم را به دال مرکزی تربیتی و کارکرد اجتماعی خود بازگرداند.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: توجه ویژه به معلمان در جهت کاهش دغدغه‌های آنها با هدف ارتقای نظام تربیتی باید در درون حاکمیت رقم بخورد.

پاد با اشاره به اینکه معلم، فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن را به جامعه تزریق می‌کند گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش و اقدامات بیشتر در راستای بهبود منزلت اجتماعی معلمان مطابق با شأن آنها و رفع مشکلات معیشتی این قشر خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی نظام تربیتی و نظام آموزشی ما مبتنی بر ارزش‌های ملی-اسلامی است. اصل ٣٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به صراحت به عدالت و عدم تبعیض در مقوله آموزش اشاره داشته و تاکید دارد.

پاد افزود: نمی‌توان گفت که در گام دوم انقلاب در زمینه نظام آموزشی و نظام تربیتی کاملا موفق عمل کرده ایم، چرا که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مسیر را به سلامت به پایان برسانند و ضرورت مشارکت گروه‌ها، انجمن‌ها و سمن‌ها در این مقوله مهم احساس می‌شود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره به بخشی از مسئولیت محوله در حکم رئیس جمهور مبنی بر صیانت از حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: آنچه در این یک سال توجه مرا جلب کرده، فرهنگ‌سازی و پایبندی به قانون بوده که نقطه آغاز آموزش این دو از مدارس و توسط معلمان است.

وی اظهار کرد: آموزش ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی، زندگی در صلح و آرامش و با قوانین اسلام زندگی کردن در دستان معلمان است./ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار