دستیار رئیس‌جمهور: دولت سیزدهم به دنبال توسعه حقوق و آزادی‌های اجتماعی است-راهبرد معاصر

دستیار رئیس‌جمهور: دولت سیزدهم به دنبال توسعه حقوق و آزادی‌های اجتماعی است

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: مبتنی بر نگاه اصیل انقلاب اسلامی به دنبال حقوق و توسعه آزادی‌های اجتماعی مردم هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 10
کد خبر: ۲۳۲۰۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست «بررسی عملکرد دستیار رئیس جمهور در پیگیری‌ حقوق و آزادی‌های اجتماعی» امروز یک‌شنبه بیستم اسفند ماه با حضور سکینه پاد دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری‌ حقوق و آزادی‌های‌ اجتماعی در سالن کنفرانس اندیشه سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.


پاد ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حقوق و آزادی‌های اجتماعی، گفت: در یک سال گذشته اقدامات متنوعی در حوزه پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی انجام شده است. این اقدامات طبق حکم رئیس‌جمهور در حوزه‌های حقوق مادی و معنوی زنان، حقوق عامه و دفاع از حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی مجامع حقوق بشری بوده است.


وی افزود: برخی اقدامات جنبه دفاع از حقوق مردم داشته‌اند. برخی دیگر جنبه زیرساختی برای دفاع از حقوق مردم و بعضی از فعالیت‌ها هم جنبه پيش برندگی؛ به این معنا که با نگاه به مبانی اصیل انقلاب اسلامی به دنبال توسعه حقوق و آزادی‌های اجتماعی هستند. مانند حق بر فراموشی که نامه‌ای در این راستا به وزارت ارتباطات‌ داشته‌ایم.


دستیار رئیس جمهور در پیگیری‌ حقوق و آزادی‌های اجتماعی عنوان کرد: به هر جهت نزدیک به ۱۰۰ نامه در موارد متعدد در این زمینه دفاع از حقوق مردم به دستگاهای مختلف حاکمیتی در هر سه قوه ارسال شده که شامل موضوعات دارای دربرگیری ملی بوده‌اند. این موارد شامل حقوق عامه، زنان، بین‌الملل و پرونده‌های ویژه بوده‌اند.


پاد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه حقوق عامه گفت: در حقوق عامه به مواردی مانند تشکیل کمیته تدوین لایحه حمایت از پرستاران، مسأله‌ حجاب، توئیت منع خدمات اجتماعی و نامه توقیف خودرو در گیلان، فیلترینگ و نامه به آقا میری، تقلب در کنکور و نامه به وزارت علوم، ماجرای مشهور به اخراج اساتیدو نامه به وزارت علوم، کمیته امنیت درمان، نامه به وزرا و صدا و سیما برای اجرای ماده ۲۵ قانون خدمات کشوری، پیگیری استخدام نخبگان از سازمان اداری استخدامی و پیگیری رشته مطالعات زنان از سازمان اداری استخدامی؛ می‌توان نام برد.


وی به تبيين فعالیت‌ها در حوزه بین‌الملل پرداخت، عنوان کرد: مسأله سردشت و ۱۰۰ شکایت برای اولین بار بعد از ۴۰ سال و مسائل ایرانیان خارج از کشور از اموری بود که در حوزه بین‌الملل ورود کردم. در عرصه زنان نیز لایحه ارتقای امنیت زنان،تشکیل ستاد حمایت از مشارکت اقتصادی زنان، آسیب‌های اجتماعی زنان از مواردی بود که مورد پیگیری قرار دادم.


دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به سفرهای استانی اشاره کرد، گفت: در این سفرها مشکلات محلی مانند مسأله گویم شیراز و نشست‌هایی با مشاوران زن در استان‌ها صورت گرفت.


پاد با اشاره به عناوین پرونده‌های ویژه، تشریح کرد: ایجاد جایگاه گزارشگر ویژه موضوعی مانند بیماران خاص مانند گزارش بیماران سیستانی، شورای فقهی زنان، پرداختن به مشکلات و مسائل دختران دهه ۶۰، راه‌کارهای استیفای حقوق ملت در مجامع بین‌المللی، زیست عفیفانه (برنامه ایجابی برای حجاب)، نامه به وزیر آموزش و پرورش، ورود به قتل‌های ناموسی برای اولین بار ، برپایی اجتماعات، حق آزادی بیان و قانون مطبوعات و عدالت جنسیتی از جمله پرونده‌های ویژه‌ای بود که مورد بررسی و پیگیری قرار دادم.
وی به برخی ارتباطات ویژه و مستمر به عنوان بخشی از روش‌ها اشاره کرد، گفت: ارتباطات قوی با نخبگان و اساتید، سمن‌ها و ادیان و مذاهب برقرار کردم.


دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در پایان به پیگیری‌های موردی مردمی اشاره کرد، گفت: تدبیری اندیشیدم تا مواردی که در برگیری ملی نداشت نیز مورد پیگیری قرار گیرد. اگر در حق شهروندی ظلمی شده بود در این زمینه نیز نامه‌های بسیاری تنظیم و پیگیری کردم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار