رشد بدهی دولت به نیروگاه‌ها صفر شد-راهبرد معاصر

رشد بدهی دولت به نیروگاه‌ها صفر شد

رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق گفته که با توجه به تغییر سازوکار خرید و فروش برق و حرکت به سمت استقرار بورس انرژی هم اکنون موتور تولید بدهی در صنعت برق متوقف شده و دیگر شاهد بدهی جدید نیستیم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۲۳۹۳۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  حسنعلی تقی‌زاده لنده با اشاره به آخرین وضعیت بدهی دولت به نیروگاه‌داران خصوصی اظهار داشت: میزان بدهی دولت به نیروگاه‌های بخش خصوصی 25 هزار میلیارد تومان بود که اخیرا بیش از 15 هزار میلیارد تومان از این بدهی بازپرداخت شده و میزان بدهی به کمتر از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.


رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق اظهار داشت: با توجه به تغییر سازوکار خرید و فروش برق و حرکت به سمت استقرار بورس انرژی هم اکنون موتور تولید بدهی در صنعت برق متوقف شده و دیگر شاهد بدهی جدید نیستیم.


وی در رابطه با سازوکار بازپرداخت بدهی اظهار داشت: در بورس انرژی پس از انجام معامله پرداخت به نیروگاه‌ها در پایان هر هفته انجام می‌شود، این رویه از 15 روز گذشته شروع شده و بدون تاخیر شاهد پرداخت به نیروگاه‌ها هستیم.


تقی زاده عنوان کرد: مسئولان وزارت نیرو در صدد صفر کردن بدهی دولت به نیروگاه‌داران در کمترین زمان ممکن هستند.


این مقام مسئول گفت: اخیرا یک رسانه با بی‌اخلاقی بدهی دولت به نیروگاه‌ها را 90 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که این محتوا بر اساس یک خبر قدیمی تهیه و بدون در نظر گرفتن حرفه‌ای گری رسانه‌‍ای منتشر شده بود و ما مراتب اعتراض خود را به آن اعلام کردیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده