چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات رأی بدهند؟-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات رأی بدهند؟

مردم کشور در ۱۵ استان برای انتخاب باقیمانده کرسی‌های مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای می‌روند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۲۴۰۱۱۲

به گزارش راهبردمعاصر؛ مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 صبح امروز (جمعه 21 اردیبهشت‌ماه) در 15 استان آغاز شد.

 

در این مرحله از انتخابات، 90 نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا در نهایت، 45 کرسیِ ساختمان بهارستان تعیین تکلیف و پرونده‌ی انتخابات مجلس دوازدهم نیز بسته شود. در مرحله‌ی اول انتخابات که جمعه 11 اسفند 1402 برگزار شد، سرانجام 245 کرسیِ نمایندگی با انتخاب مردم مشخص شد و برای سایر حوزه‌های باقی‌مانده، انتخابات به دور دوم کشید.

 

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، رأی‌گیری تا ساعت 18 برگزار می‌شود و در صورت نیاز و با صلاح‌دید وزیر کشور امکان تمدید ساعت رأی‌گیری نیز وجود دارد.

 

طبق قوانین و مقررات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرکت‌کنندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس باید شرایط زیر را داشته باشند:

 

1- رای‌دهندگان باید از میان متولدین 21 اردیبهشت‌ سال 1385 به قبل باشند.

 

2- کسانی‌که در مرحله اول انتخابات شرکت کردند فقط می‌توانند در همان حوزه انتخابیه مرحله اول، رای دهند.

 

3- کسانی‌که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند در هر حوزه‌ای که مرحله دوم انتخابات در آن برگزار می‌شود، رای دهند.

 

4- براساس تبصره 5 ماده 10 اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه‌های انتخابیه هر دوره مجلس کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند یا در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند./تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده