انصارالله: پاسخ مثبتی از سعودی دریافت نکرده ایم-راهبرد معاصر

انصارالله: پاسخ مثبتی از سعودی دریافت نکرده ایم

عضو ارشد انصارالله در رابطه با مواضع سعودی در قبال طرح پیشنهادی آتش بس اظهار داشت: تا کنون جز مواضع مبهم چیزی از طرف ریاض ندیده ایم و این به منزله عدم پاسخ مثبت آنان تا مقطع کنونی است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 07
کد خبر: ۲۴۱۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده صنعا با مایکل آرون سفیر انگلیس در یمن و هیات همراهش دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار موضوعات مهم انسانی و سیاسی و افق های آتش بس نظامی در سایه طرح ابتکاری انصارالله یمن مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

 

«محمد عبدالسلام گفت: طرح مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در راستای حسن نیت و تمایل به صلح و ثبات در یمن و پایان جنگ و محاصره است. تا این لحظه پاسخ ائتلاف سعودی به طرح آتش بس یمن تنها اظهاراتی مبهم بوده و به سطح مطلوبی نرسیده است.

 

وی افزود: ادامه این وضعیت به باقی ماندن و استمرار طرح و تبدیل آن به آتش بس فراگیر کمکی نمی کند اگر موضع روشنی اتخاذ نشود. مردم یمن خواهان توقف جنگ و پایان محاصره هستند و آنگاه و در صورتی که این خواسته ملت یمن اجابت شود ما می توانیم آنرا مثبت تلقی کنیم.

 

سخنگوی انصارالله افزود: ادامه توقیف نفتکش ها از سوی ائتلاف سعودی در دریای سرخ، کاملاً با توافق استکهلم سوئد منافات دارد.

 

وی گفت: آماده همکاری در خصوص تعمیر کشتی صافر هستیم؛ با وجود اینکه دشمن از سوخت رسانی به این نفتکش جلوگیری می کند.

 

عبدالسلام اضافه کرد: مشکلاتی که برای کشتی صافر به وجود آمده به خاطر اقدامات غیر قابل توجیه ائتلاف سعودی است که تنها باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی دریایی می شود.

 

مقام های یمنی پیش تر هشدار داده بودند که نفتکش صافر (Safir) که با یک میلیون بشکه نفت در سواحل این کشور رها شده، هر لحظه می‌تواند به یک فاجعه بی سابقه زیست محیطی که بر کل دریای سرخ و بخشی از خلیج فارس تأثیر می‌گذارد، مبدل شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده