درگیری پلیس ارمنستان با مخالفان واگذاری روستا‌ها به باکو-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

درگیری پلیس ارمنستان با مخالفان واگذاری روستا‌ها به باکو

چندین شهروند ارمنستان که در مخالفت با پیوستن چند روستا به جمهوری آذربایجان در «کرانتس» تجمع کرده بودند، توسط پلیس ارمنستان بازداشت شدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۱۷۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ با مداخله پلیس در تظاهرات معترضان ارمنستانی در روستای مرزی «کرانتس»، دست‌کم ۱۴ تن از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات دستگیر شدند.

روستای کرانتس یکی از چهار روستای تاووش در مجاورت مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان است که قرار است به عنوان بخشی از آنچه ایروان آغاز تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌نامد، به باکو واگذار شود؛ امری که مخالفت ساکنان این روستا‌ها و مردم ارمنستان را در پی داشته است.

به گزارش رسانه‌های ارمنی، براساس توافق نامه‌ای که در جهت تعیین مرز‌های دو کشور حاصل شده، نصب سه نشانگر باقی‌مانده در روستای کرانتس منطقه تاووش به پایان رسیده است.

در همین زمان، پلیس ارمنستان به ساکنانی که می‌خواستند وارد روستای کرانتس شوند، به عنوان نشانه اعتراض به توافق در مورد تعیین محدودیت و مشخص کردن مرز‌ها با آذربایجان اجازه ورود به این قلمرو را نداد.

برخی شهروندان ارمنی قصد داشتند برای اعلام اعتراض خود به فرایند پیوستن چهار روستای این کشور به جمهوری آذربایجان، وارد روستای کرانتس شوند که با برخورد پلیس مواجه شدند و چندین تن از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده