امدادرسانی به حدود ۲ هزار نفر از حاضران در آیین تشییع شهدای خدمت-راهبرد معاصر

امدادرسانی به حدود ۲ هزار نفر از حاضران در آیین تشییع شهدای خدمت

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: یک‌هزار و ۸۳۷ نفر از حاضران در آیین تشییع شهید جمهور آیت الله رئیسی توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۲۴۲۱۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن ذاکریان عصر پنجشنبه ضمن قدردانی از تمامی مردم شریف و هموطنان به واسطه این که یکی از بزرگترین تجمعات سالیان گذشته را امروز در مشهد رقم زدند افزود: با توجه به حضور و همکاری موثر نیروهای امدادی شاهد کمترین آسیب بین حاضران و شرکت کنندگان بودیم.

وی ادامه داد: از زمان آغاز آیین تشییع تا ساعت ۱۸ امروز تعداد ۶۲۴ نفر در ازدحام جمعیت مصدوم شدند که ۶۲ نفر از این شمار نیاز به انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی داشتند که از طریق خط سبز امدادی و با آمبولانس‌های پیش بینی شده به این مراکز انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: همچنین ۵۶۲ نفر از خدمات درمان سرپایی و ۶۵۱ نفر نیز از خدمات سلامت محور بهره مند شدند و خوشبختانه در این مدت هیچ بیمار بدحالی نداشته ایم.

ذاکریان افزود: مصدومان بیشتر دچار نفس تنگی، افت فشار ناشی از حضور در ازدحام، کوفتگی بدن، شکستگی و آسیب به اندامها شده بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیل حضور زائران حاضر در مشهد برای برگشت به شهرهایشان و با توجه به این که بیش از ۹۰ درصد این افراد با خودرو شخصی به مشهد سفر کرده اند درخواست می شوداین عزیزان در بازگشت از شتاب خودداری کنند و با آرامش در طول یکی ، دو روز آینده به شهر و دیار خود باز گردند تا شاهد حوادث جاده ای نباشیم./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده