انتشار نخستین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس‌جمهور-راهبرد معاصر
پشتیبانی نمایندگان مجلس از عملکرد قوه قضائیه بازار داغ انتشار نظرسنجی‌های جعلی در ایام انتخابات و احضار برخی از جاعلان فرمانده کل ارتش: نهضت ساخت مسکن کارکنان ادامه دارد وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم واکنش نمایندگان به گزارش خاندوزی درباره وضعیت اقتصادی استفاده از کاروان تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است اوجی: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد رهبر انقلاب: نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند رئیس جمهور بعدی مانند شهید رئیسی دغدغه خدمت داشته باشد مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود ثبت کمترین میزان بیکاری ۱۸ سال اخیر در دولت رئیسی دیدار مسئولان دستگاه قضا تا دقایقی دیگر با رهبر انقلاب گزارش خاندوزی به نمایندگان درباره حمایت از اشتغال پایدار

انتشار نخستین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

نخستین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس جمهور منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۲۴۲۱۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نخستین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد.
متن گزارش به این شرح است:
«به اطلاع مردم عزیز و شریف ایران اسلامی می‌رساند هیئت عالی رتبه ستادکل نیرو‌های مسلح برای بررسی ابعاد و عوامل به وجود آورنده سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور، شهید حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان آن شهید والامقام با سازماندهی گروه‌های کارشناسی تخصصی و فنی صبح روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۳٫۲٫۳۱ ساعت ۵:۳۰ بامداد از تهران اعزام و رأس ساعت ۹ صبح همان روز در محل سانحه بالگرد حاضر شدند.
بخش قابل توجهی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف تخصصی، فنی و عمومی که می توانست در وقوع سانحه دخیل باشد جمع آوری گردیده است.
برخی از اقدامات برای اظهار نظر قطعی نیاز به زمان بیشتری دارد که در دست بررسی بوده و برخی از موارد را می‌توان با قاطعیت اعلام نمود که مورد اشاره قرار می‌گیرند:
۱- بالگرد در مسیر پیش بینی شده از قبل ادامه مسیر داده و از مسیر تعیین شده پروازی خارج نگردیده است.
۲- حدود یک و نیم دقیقه قبل از سانحه بالگرد، خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار نموده است.
۳- آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده مشاهده نگردیده است.
۴- بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده است.
۵- به دلیل پیچیدگی منطقه، مه گرفتگی و درجه حرارت پایین، عملیات تجسس به شب کشیده شده و در طول شب نیز استمرار می‌یابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت ۵ صبح) با کمک پرنده‌های بدون سرنشین (ایرانی) نقطه دقیق محل سانحه مشخص و نیرو‌های زمینی عملیات تجسس در آن نقطه حضور پیدا می‌کنند.
۶- در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازی نیز مورد مشکوکی مشاهده نگردیده است.
در پایان یادآوری می‌شود؛ بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد یاد شده جمع آوری شده است و برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری می‌باشد که پس از اتقان سنجی و کار تخصصی و کارشناسی دقیق‌تر در اطلاعیه‌های بعدی به سمع و نظر ملت شریف و انقلابی ایران خواهد رسید؛ لذا تقاضا دارد به اظهارنظر‌های غیرکارشناسی که بر اساس گمانه زنی‌های بدون اطلاع دقیق از واقعیات صحنه و یا بعضاً با هدایت رسانه‌های بیگانه در فضای مجازی و ...   منتشر می‌گردد توجه نشود.»/فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده