سرلشکر سلامی: با شجاعت شهید رئیسی ‌به ‌اسرائیل ‌حمله کردیم-راهبرد معاصر

سرلشکر سلامی: با شجاعت شهید رئیسی ‌به ‌اسرائیل ‌حمله کردیم

فرمانده کل سپاه گفت: شهید رئیسی در عملیات وعده صادق واقعا شجاعت غیرقابل وصفی از خود نشان داد؛ با دیپلماسی قدرتمند دولت توانستیم به قلب ا‌ستکبار حمله کنیم و دستگاه دیپلماسی با قدرت امیرعبداللهیان به خوبی این مسئولیت را انجام داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۲۴۲۱۷۱

به گزارش راهبرد معاصز، سردار سرلشکر حسین سلامی در مراسم تشییع شهید موسوی در حرم عبدالعظیم حسنی با بیان اینکه خداوند ایثارگرترین انسان‌های خود را گلچین کرد، اظهار داشت: شهدای خدمت  انسان‌هایی بودند که حتی یک لحظه را برای خدمت به ملت عزیز این از دست نمی‌دادند، من با آن‌ها و خط سیر آن‌ها آشنا هستم و میزان تأثیر آنها را می‌شناسم؛ می‌توانم بگویم که خداوند گلچین کرد و بخشنده‌ترین و ایثارگر ترین‌ها را گلچین کرد و در جوار خود ماوا گزید.

 

وی افزود: رئیس جمهور ما آسمانی بود و مصداق یک رئیس جمهور کامل بود که کم می‌خوابید و حتما در خواب هم دغدغه مردم را داشت؛ او کارخانه‌های تعطیل شده را راه‌اندازی کرد و به روستاهای محروم سر کشی کرد و منزلت بین‌المللی نظام را در جهان رشد داد و جایگاه ایران را ارتقا داد و به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و میدان‌داری رئیس جمهور امروز ایران اسلامی اقتداری مثال‌زدنی دارد.

 

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه این روزها کوچه‌ها و خیابان‌ها و شهرهای ما سرشار از عشق و رایحه دل‌انگیز شهادت گشته و روح جهاد در جامعه ما زنده شده است، تصریح کرد: رودهای جاری و بی‌انتها، از انسان‌های دلداده، مومن، وفادار و فداکار جاری شده و دریای مواجی از عاطفه و احساس عمیق در ایران ما موج می‌زند؛ آنچه مورد اهمیت است اینکه شخصیت‌های بزرگی که در سانحه خدمت‌رسانی به ملت عزیز ایران در شرف شهادت نائل آمدند، همگی دارای شخصیت‌های رفیع، معنوی، الهام آفرین، پرتلاش، مجاهد، خستگی‌ناپذیر، مردم‌دار، مردم‌دوست، خالص، بی‌ریا، متواضع، وارسته، اهل عبادت و انسان‌هایی بودند که یک لحظه را برای ملت ایران از دست نمی‌دادند.

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رئیس جمهور شهید کار را از روزهای قبل بیشتر پیگیری می‌کرد و‌ شهید موسوی نیز به خانواده خود آن طور که باید نمی‌رسید و خود را وقف کشور کرده بود، افزود: خانواده‌ شهید موسوی جزو خانواده‌های مؤمن و متدین است که این چنین فرزند غیور تحویل انقلاب داده است.

 

وی با بیان اینکه ملت جمهوری اسلامی ایران هر روز بیشتر به نظام و رهبری متکی و دوست و دشمن را بهتر می‌شناسند، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در قدرت سیاسی به قلب دشمن کودک‌کش حمله کرده است و رئیس جمهور شجاعت سیاسی بزرگی نشان داد و موضع جمهوری اسلامی را به خوبی نشان داد؛ شجاعت تسلیم و تصمیم، توکل و استقامت رهبر انقلاب در ماجرای بزرگ شهدای خدمت و صحنه‌های قبل از آن مثال‌زدنی بود که رئیس جمهور شهید نیز همچون رهبر خصایص و شخصیت نیکی دارد.

 

سردار سلامی افزود: واقعیت شهادت رئیس جمهور در جهان مشروعیت واقعی پیدا کرد و حضور مردم در تشییع شهدا آن را به خوبی به رخ جهانیان کشید؛ شهید امیر عبداللهیان مشروعیت سیاسی نظام را در عملیات بزرگ وعده صادق در جهان به معرض عموم گذاشت و در میدان سیاسی حضور داشت و با پیام‌های کشورهای مختلف در پاسخ به رژیم غاصب اسرائیل مواجه بود که به خوبی مدیریت و قاطعانه پاسخ داد.

 

وی با بیان اینکه مسائل کشور مسیر توسعه و آبادانی را در پیش گرفته بود و هرچیزی در جای خود قرار داشت که همه این‌ها مرهون تلاش شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی است، ابراز داشت: اقتدار، مصلحت، شکوه کشور به برکت وجود رهبر انقلاب اسلامی است که ان‌شاالله پرچم را به دیت صاحب اصلی خود حضرت مهدی(عج) خواهد رساند.

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ‌آیت‌الله رئیسی انسانی بود که در این مدت کوتاه سه ساله ریاست جمهوری عرصه‌های وسیعی از شخصیت ملی را برای ایران بزرگ ساخت و تلاش کرد کشور را از تحریم‌ها نجات دهد و در این امر موفق بود، او استعدادهای درونی ملت را شکوفا کرد، در ادامه با اشاره به خصوصیات اخلاقی وزیر امور خارجه تاکید کرد: شهید امیر عبداللهیان دیپلماتی قاطع و قوی بود و از هیچکس جز خداوند نمی‌ترسید، او در وعده صادق خوش درخشید و در مقابل فشارهای سیاسی و بین‌المللی قدرت‌های مقابل ایستاد.

 

سرلشکر سلامی ‌با بیان اینکه امیر عبداللهیان نظام و انقلاب ما را در جامعه جهانی ترویج داد، افزود: او در عین قاطعیت، فردی خاکی، افتاده، مومن، سختکوش و جدی بود.

 

وی امام جمعه شهید تبریز را فردی دانست که به سادگی با مردم سخن می‌گفت و بیان کرد: شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی هم فردی پرتلاش، خستگی‌ناپذیر، نمونه عنصر اجرایی قدرتمند و باایمان بود.

 

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه بیش از 15 سال است که شهید موسوی را می‌شناسم افزود: سردار شهید سید مهدی موسوی اسوه یک انسان با تعصب، غیرتمند، جوانمرد، باوفا، فداکار، از جان گذشته، مهربان، مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر بود، شخصیتی که هر وقت او را می‌دیدم از بس برای حفظ جان رئیس جمهور تلاش می‌کرد صدایش گرفته بود.

 

وی خاطرنشان کرد: سردار موسوی کسی بود که در بسیاری ماموریت‌ها مجروح می‌شد و عقب نمی‌نشست و در تمام سفرها همراه رئیس جمهور با عشقی وصف‌ناپذیر کار می‌کرد و به پاسداری خود واقعاً ایمان داشت تا رئیس جمهور بتواند در امنیت و آرامش کامل به خدمت خود به ملت ایران ادامه دهد.‌

 

فرمانده کل ‌سپاه با بیان اینکه شهید رئیسی در این دوران کوتاه 3 ساله ریا‌ست جمهوری عرصه‌های وسیعی را برای ایران ساخت، افزود:‌ حضور 63 هیئت  خارجی برای وداع با پیکر شهید رئیسی نشان از شخصیت اثرگذار وی دارد.‌ با تلاش‌های شهید رئیسی امروز ایران شخصیتی جهانی بزرگ دارد. ‌

 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه با شهادت این عزیزان هیچ چیزی عوض نشده است، گفت: ‌اقتدار ایران به برکت رهبری امام خامنه‌ای ادامه خواهد داشت و از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم و این را بدانید دشمن تمام استعداد خود را به کار گرفته تا به ایران ضربه بزند؛ اما دشمن در تمام عرصه‌ها ناکام مانده‌اند.

 

وی با بیان اینکه خلبانان شهید که در این سانحه به شهادت رسیدند نجیب و بسیار باتجربه بودند، افرود: با همراهی فرمانده کل ارتش به خانواده این شهیدان سر زدیم؛ خانواده آنها را بسیارمصمم دیدیم و یاد آنها را گرامی می‌داریم.

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران چند روزی است که اشکبار شهدای خدمت هستند، افزود: ملت ایران د این چند روز حماسه آفریدند و من به نوبه خودم کف پای همه مردم را می‌بوسم؛ روح زندگی همه مسئولان شما مردم هستید و دوست داریم برای شما فدا شویم. من صمیمانه از همه مردم ایران که این روزها افتخار افتخاری جهانی خلق کردند تشکر می‌کنم./ تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده