سرلشکر باقری: توافق خلع سلاح تروریست‌های اقلیم شمال عراق کاملاً اجرا شود-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

سرلشکر باقری: توافق خلع سلاح تروریست‌های اقلیم شمال عراق کاملاً اجرا شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با وزیر کشور عراق با اشاره به فعالیت گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب و غیرقانونی در اقلیم شمال عراق گفت: توافقنامه‌ای بین دو کشور مبنی بر خلع سلاح و استقرار این گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های تحت کنترل به امضا رسیده که باید به صورت کامل پیگیری و اجرا شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق با حضور در دانشگاه دفاع ملی با سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کرد. 
در این دیدار عبد الامیر الشمری وزیر کشور عراق ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: در این سفر به‌دلیل اهمیت زیارت اربعین با وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی مباحث خود را آغاز کرده‌ایم؛ باتوجه به فصل گرما و شرایطی که وجود دارد نیازمند هماهنگی بیشتر و تامین تدارکات لازم هستیم.
وزیر کشور عراق ادامه داد: مسائل دیگری که در این سفر دنبال می‌کنیم مذاکرات با  فرماندهی انتظامی در خصوص موضوعات مرتبط و همچنین  گفت‌وگو با فرمانده دانشگاه دفاع ملی در خصوص تحصیل دانشجویان ما در این دانشگاه است.
الشمری با بیان اینکه یکی از محورهای گفت‌وگوها پیرامون انتقال تجارب آموزشی و پژوهشی بین دوطرف است، گفت: باتوجه به سطح آموزشی ایران رویکرد ما اعزام افسران پلیس وزارت کشور عراق برای تحصیل در  دانشکده‌های مختلف نظامی و دافوس است که امیدوارم این سطح از تعامل باعث تقویت پیوند ها و اشتراک تجربیات شود.
سرلشکر باقری: توسعه روابط با کشور عراق یک تصمیم راهبردی، کلان و ملی است
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشکر از ابراز همدردی و محبت دولت و مردم عراق در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی اظهار کرد: حقیقتا کشور عراق در این حادثه برادری خود را نشان داد و موجب التیام و تسکین مقامات، مسئولین و مردم ایران شد.
سرلشکر باقری با بیان اینکه جناب آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان شخصیت‌های بزرگی بودند، افزود: آقای رئیسی عنایت خاصی به توسعه روابط با کشور عراق داشتند؛ در دوره‌ مسئولیتشان در قوه قضائیه به عراق سفر کرده بودند و به‌زودی هم قرار بود سفر دیگری به کشور عراق داشته باشند و در حال برنامه‌ریزی بودند که این حادثه پیش آمد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: آنچه که مهم‌تر است این است که توسعه روابط با کشور عراق یک تصمیم راهبردی، کلان و ملی در کشور بوده و تاکید و تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی و  ارکان نظام را دارد، از این‌رو این حادثه تلخ تاثیری در سطح روابط نداشته و روابط ما همچنان رو به گسترش خواهد بود.
وی با بیان اینکه جایگاه وزارت کشور در عراق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و وظایف سنگینی بر عهده دارد، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در وزارت کشور عراق امنیت روز به روز در حال گسترش است و ما در حوزه آموزش و انتقال تجربیات آماده همکاری با کشور عراق هستیم.
 
سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه سفر امسال اربعین حسینی در فصل گرما است، کار را برای زائرین، مردم عراق و دولت دو کشور سخت‌تر می‌کند، گفت: من صمیمانه از تلاش‌های مردم، دولت و مرجعیت عراق در پذیرایی و مهمان‌نوازی از مردم ایران و زائرین قدردانی و تشکر می‌کنم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته امنیت زائران اربعین حسینی برقرار بوده است، اظهار کرد: مسئله امنیت زائران اربعین امسال هم بسیار مهم هست و اقدامات باید تداوم داشته باشد.
ایشان بر همکاری مرزبانی دو کشور تاکید کرد و با اشاره به فعالیت گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب و غیرقانونی در اقلیم شمال عراق گفت: توافقنامه‌ای بین دو کشور مبنی بر خلع سلاح و استقرار این گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های تحت کنترل به امضا رسیده که باید به صورت کامل پیگیری و اجرا شود.
سرلشکر باقری در پایان افزود: با همکاری مرزبانی دو کشور باید مسئله قاچاق مواد مخدر و سلاح کنترل شود تا مرزهای دوطرف امن و مستحکم باشند و روابط تجاری دو کشور توسعه بیشتری پیدا کند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده