مقاومت فلسطین: اسرائیل در بازگشت به مذاکرات جدی نیست-راهبرد معاصر

مقاومت فلسطین: اسرائیل در بازگشت به مذاکرات جدی نیست

درحالی که رسانه‌های عبری گزارش‌های متناقضی درباره ازسرگیری قریب‌الوقوع مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، یک منبع برجسته مقاومت فلسطین، ادعاهای آمریکا و اسرائیل را درباره بازگشت به مذاکرات تکذیب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 26
کد خبر: ۲۴۲۴۵۸

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از انتشار اطلاعاتی مبنی بر تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا، یک منبع برجسته در مقاومت فلسطین ادعاهای آمریکا و اسرائیل در این زمینه را رد و تاکید کرد که اسرائیل برای بازگشت به مذاکرات جدی نیست و حماس همچنان به توقف کامل تجاوزات علیه غزه تاکید دارد.

 

این منبع مقاومت فلسطین در گفتگو با المیادین اظهار داشت که آنچه که رژیم اشغالگر درباره بازگشت به مذاکرات در سه‌شنبه آینده می‌گوید دروغ است.

 

این منبع افزود: از نظر حماس، اسرائیل برای دستیابی به توافق جدی نیست بلکه ادعاهایی که در این زمینه مطرح می‌کند صرفاً مانوری برای سرپوش گذاشتن بر اعمال جنایتکارانه خود است.

 

این سخنان منبع مذکور مقاومت فلسطین بعد از آن بیان شد که وب سایت آمریکایی اکسیوس روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل طی روزهای آینده با میانجی‌گری مصر و قطر از سر گرفته خواهد شد.

 

این در حالی است که باراک راوید روزنامه نگار اسرائیلی که به عنوان خبرنگار سیاسی برای وب سایت اکسیوس کار می‌کند به نقل از یک مسئول صهیونیست گفت: دیوید بارنیا رئیس موساد بعد از دیدار با ویلیام برنز رئیس سیا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در پاریس به تل آویو برگشت.

 

این روزنامه نگار اسرائیلی گزارش داد که شایعات مطرح شده درباره توافق رئیس موساد با وزیر خارجه قطر برای از سرگیری مذاکرات درست نیست و مذاکرات از سر گرفته نمی‌شود و در خلال هفته آینده نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

 

اخبار ضد و نقیض درباره ازسرگیری مذاکرات یا عدم ازسرگیری آن همچنان ادامه دارد. شب گذشته روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت درگزارشی به نقل از مسئولین عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشست پاریس به شدت موفقیت آمیز بوده است اما هنوز روزنه‌ای واقعی برای تحقق یک توافق به وجود نیامده است.

 

در این بین اطلاعات ضد و نقیضی در رسانه‌های عبری زبان در مورد ابتکار جدید منتشر می‌شود، در حالی که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد، میانجی‌های مصری و قطری طرح جدیدی را برای مبادله اسرا ارائه کرده اند، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان خبر داد، این طرح جدید از سوی اسرائیل پیشنهاد شده و رئیس موساد آن را در اختیار مدیر سیا و نخست وزیر قطر قرار داده است.

 

این درحالی است که جنبش حماس همچنان ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را درباره ازسرگیری مذاکرات تکذیب می‌کند. اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش حماس شب گذشته تاکید کرد که از طرف واسطه‌ها چیزی به ما در مورد ازسرگیری مذاکرات اطلاع داده نشده است و حرف و حدیث‌های امروز در مورد مذاکرات جدید جدی نیست.

 

«باسم نعیم» از رهبران برجسته حماس نیز در این زمینه در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد: ما تصور نمی‌کنیم که دشمن در تصمیم خود درباره مذاکرات آتش بس غزه جدی باشد و تصمیمات صادر شده توسط کابینه جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر صدور مجوز برای تیم مذاکره کننده تنها یک مانور جدید از سوی صهیونیست‌ها برای ادامه تجاوزات و گسترش حملات زمینی است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده