کره شمالی، واشنگتن و سئول را به جاسوسی متهم کرد-راهبرد معاصر

کره شمالی، واشنگتن و سئول را به جاسوسی متهم کرد

کره شمالی همسایه جنوبی خود و آمریکا را به انجام جاسوسی هوایی بیشتر در اطراف شبه جزیره متهم کرد و هشدار داد واشنگتن و سئول خط قرمز‌ها را رد نکنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 26
کد خبر: ۲۴۲۴۸۸

به گزارش راهبرد معاصر،کره شمالی امروز یکشنبه همسایه جنوبی خود و آمریکا را به انجام جاسوسی هوایی بیشتر در اطراف شبه جزیره متهم کرد و هشدار داد در صورت نقض حاکمیت این کشور اقدامات فوری اتخاذ خواهد شد.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، کیم کانگ ایل، معاون وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای گفت که آمریکا ده‌ها هواپیمای نظامی را برای جاسوسی هوایی علیه کره شمالی از ۱۳ تا ۲۴ می در اطراف این کشور مستقر کرده است.

 

او در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره منتشر شد، افزود که فعالیت‌های جاسوسی مشاهده شده در بازه زمانی ۱۲ روزه در سطحی فراتر از وضعیت زمان جنگ بوده است و این گونه جاسوسی‌های نظامی خصمانه همراه با تمرین‌های نظامی مختلف، عامل اصلی تشدید تنش‌های نظامی منطقه‌ای شده است.

 

این مقام کره شمالی همچنین از نیروی دریایی کره جنوبی به دلیل آنچه تهاجم دشمن به مرز‌های دریایی کره شمالی نامید، انتقاد و تاکید کرد که چنین اقداماتی تحت عنوان «گشت زنی سیار» انجام شده است.

 

معاون وزیر دفاع کره شمالی گفت که ارتش این کشور  اقدامات نظامی لازم را اتخاذ خواهد کرد  و اعواقب جدی در انتظار چنین تجاوزات مکرر در مرز‌های دریایی پیونگ یانگ خواهد بود.

 

پس از اینکه پیونگ یانگ اعلام کرد سئول دشمن اصلی آن است، روابط بین کره شمالی و کره جنوبی به یکی از پایین‌ترین سطوح خود در سال‌های اخیر رسیده است. کره جنوبی و متحد امنیتی اصلی آن یعنی آمریکا، به طور دائمی رزمایشات نظامی مشترکی را انجام می‌دهند که به ادعای آنها برای محافظت در برابر تهدید‌های فزاینده از سوی کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای ضروری است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده